KillerBoo 58 Postad 12 December , 2012 Betalar företaget din lön, eller går hela din lön dit? 3 inlägg, samtliga om det företaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 534 Postad 12 December , 2012 Ett av de andra inläggen rapporerat av undertecknad. Får se om admin vaknar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 12 December , 2012 Ett litet tips bara. locus free för Android duger bra för enklare navigering och är gratis, den använder eniros sjökort och du kan ladda hemför offlinebruk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freeonboard 0 Postad 12 December , 2012 Det stämmer inte, GPS och 3G/4G-stöd är två olika saker. Däremot kan du få GPS-låsning snabbare med hjälp av positionerig i mobilnätet, så kallad Assisted GPS. Apple har av någon anledning valt att bara ha GPS-stöd i de iPads som har 3G/4G. Till wifi-modellerna krävs en extern GPS-enhet. Köper du t ex en Nexus-platta istället får du GPS trots att den inte stöder 3G/4G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 12 December , 2012 Ganska idiotiskt att öht taget tillverka en surfplatta utan stöd för 3G... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 12 December , 2012 Apple har väl dessutom inte fullt ut stöd för vilken bluetooth GPS som helst? El har dom integrerat en normal BT-stack i de senare versionerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figo 31 Postad 13 December , 2012 Hej! testade seapilot i min Iphone och tyckte den funkade klockrent. Hittade dock ingen trip funktion som lagrade körd sträcka, medlehastighet etc. Finns det i Ipadversionen av seapilot ? Nån annan app som har denna funktion? //LG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freeonboard 0 Postad 13 December , 2012 Nej jag kan tänka mig att det bara finns vissa som funkar med iPhone/iPad, vågar inte säga vilka det skulle vara. Finns förmodligen en del tester att googla på. Anledningen till att man bara har Wi-Fi och inte 3G/4G är att framförallt 4G-kretsarna fortfarande är ganska dyra och att många i stort sett bara använder plattorna hemma (där det finns Wi-Fi). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 December , 2012 Jo, att 4G-kretsarna kostar en peng är förståeligt, men att inte integrera 3G i en surfplatta tycker jag är ett jvl otyg. en mobil surfanordning borde ju vara just det.. mobil. Kan man trycka in WiFi och 3G och GPS i en telefon för 600 spänn o uppåt borde det inte innebära nån större prisskillnad i en surfplatta... Men dom billiga plattorna har varken GPS el 3G. Jag fick en iPad av nån tidigare generation o den hade fn varken 3G el GPS.. Sjukt illa på en pryl som ändå kostade en slant. Gav bort skiten eftersom jag lika gärna kan surfa på på vilken laptop/stationär dator som helst om man ändå måste vara hemma för att göra det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyM 0 Postad 13 December , 2012 Dessutom så har man ju möjlighet att använda sin mobil där man oftast redan har ett surfabonemang som wifi-hotspot och då behövs inte 3g inbyggt. Personligen valde jag en Galaxy Tab 10.1 med simkortsplats , så det blev ett kontantkort som extra säkerhet. Då går det alldeles utmärkt att köra wifi-hotspot på mobiltelefonen för att kunna surfa från plattan i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 December , 2012 Problemet är väl att det blir 2 prylar som vill ha ström..? Föredrar definitivt platta med simkort/3G för att förenkla.. Visst finns det workarounds a la tethering, men för mig betyder en surfplatta enkelhet o då vill jag ha internetanslutningen klar i plattan sas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 14 December , 2012 Om man nu har simkortsplats, hur funkar det med abonemang/kontantkort om någon skulle ringa numret? Kan ma svara eller blir samtalet blockerat? Om man vill ha kontantkort med mycket surf kan jag rekomendera Comviq surf 70 (1gb surf + 30 i ringpott som man kan förbruka när det passar, tex i utlandet) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyM 0 Postad 14 December , 2012 Davidlobster.... Beror lite på vilken surfplatta du har. På min platta kan jag ringa både vanliga gsm samtal samt även via Viber, Skype osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser