willen 0 Postad 23 Juli , 2012 He.j Tänkte byta impeller på min Suzuki DF 6 från 2008! Nån som har tips på hur man enklast gör? Behöver man lossa på växelväljaren? Tacksam för tips! Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 23 Juli , 2012 dra isär den lite försiktigt så ser du. mvh jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke78 0 Postad 23 Juli , 2012 det sitter en gummiplugg på riggen lossa den o skruva den låsningen till växelföraren! jag har för mig neutralen låg i när jag ggjorde det! sen är det bara dra ner växelhuset o byta impeller! när du sätter dit impeller ta lite fett eller olja på impeller och skruva in den i pumphuset sen är det bara skruva ihop igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke78 0 Postad 23 Juli , 2012 Nu är detta en df4 men skillnaden kan inte vara stor! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
willen 0 Postad 25 Juli , 2012 Hej! Tack för tipsen, ska prova snart. Hälsningar Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser