Ruskprick 0 Postad 22 Juli , 2012 Hej på er alla entusiaster, hoppas ni har en skön båtsommar! Jag har tidigare ägt en bobåt, men nu har jag bara en styrpulpet, p.g.a. sommarhusköp... Men nu börjar längtan till havet bli för stor och jag har börjat leta runt efter en lämplig båt till min lilla familj (Jag, Anna och vår son Leo). Vi har sommarhuset i Ljungskile på västkusten och styrpulpeten är kalas om vi bara skall ut och bada eller puttra runt kring Orust, men jag vill lite mer. Kanske kommer vi aldrig bo i båten, då det finns gott om hotell och vandrarhem runtomkring öarna här, men det kan vara gott att kunna lägga junior för en tupplur på vägen hem någon gång då och då. Jag har letat runt på blocket efter lämpliga objekt, men inte ännu funnit det helt ultimata, så nu behöver jag lite tips. Jag gillar formen på ex. vis Ockelbo t17 DL, men kanske blir den stötig om det börjar gunga lite? Dessutom finns ju ingen slaf till junior. Men jag gillar verkligen designen. Den är både fräck och lite retro. Men kanske i minsta laget? Jag har kollat på några amerikanska baljor, men de känns lite plastiga och törstiga eller har jag fel? Jag gillar verkligen De vackra Coronet-båtarna (dc 21 & midi 24) men de känns tyvärr lite dyra och överprisade, eller? Grejen är att någon jättebåt är ingen idé, vi kommer inte vara ute så mycket. Däremot vill vi ha lite komfort och jag design och sportighet. Känslan är att en 17-fots balja kommer hoppa och flyga likadant som min nuvarande 4,35 långa styrpulpet. Jag behöver således lite tips och idéer. Maxpris är kring 100' Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser