sierra 0 Postad 19 Januari , 2005 Hej på er båtvänner jag tänkte att jag skulle sätta era geniknölar i arbete nu i vår gemensamma långa väntan på sjösättningen. Jag har nämligen en hardtop som jag har en mercury 40hp till och går som en dröm. problemet är att jag även har en omc 5,7 l bensin v8 komplett med drev. som jag funderar att montera bara för skoj men kommer den att flyta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 19 Januari , 2005 Flyter gör den nog en stund. Men kör upp den i 5000 varv så får du väl se om länspumpen arbetar för högtryck. Tycker det låter spännande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 19 Januari , 2005 Sånt här gillar jag.. :-tackar Vänta bara till Roddarn får syn på denna tråd ;-) Vad är det för båt du funderar på att slänga ner den i? storlek? Borde ju kunna gå om den inte är alltför liten. Om inte annat så vore det ett riktig roligt experiment, för om det går som kommer det gå fort.. Tycker du ska testa, men ta de lugnt vid provkörningen.. :x-mas: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 19 Januari , 2005 Låter häftigt men lite läskigt Hörru sierra ta o gå med i klubben...... http://www.maringuiden.se/klubbar/;id=97 och här http://www.baylinerclubsweden.se/forum/index.php Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 19 Januari , 2005 :-D :-D :-D Då har du kanske en 40hp över....!??? Eller??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 20 Januari , 2005 Sierra har du ingen bild på din blivande muskelbåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Osearis 0 Postad 22 Januari , 2005 Varför inte prova ett dubbelmontage? Det skall nog gå att pressa ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 23 Januari , 2005 Tjena, du funderar alltså på o höja otorefekten i båten med drygt 200hk? Jag rekomenderar att du stoppar ner två tre kompisar med stora rumpor för och se om den klara av dom i aktern. Men om den går som en dröm med en 40hk kommer den inte nåt vidare med en V8, lessen och säga det men ekvationen går inte ihop, dock det låter väldigt spännande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baylin 0 Postad 23 Januari , 2005 Hej Sierra Jag har en Örnvik 4,5 meters med en Cheva 350 trimmad till ca 400 hk, och det går både fort och bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 24 Januari , 2005 Kul, har du nån härlig sommarbild på pärlan? min hardtopp är äv märket lillclipper(4.30 m) men tyvärr inga bilder men det kommer jag lovar. tjejen gillade inte att köket låg på golvet efter denna tur så jag leker inte med sommarstugan längre!! ps. nu är det tävlingsdags. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 31 Januari , 2005 det blev då väldans lungt kring denna tråden är det ingen som tror att den sjunker som en sten till havets botten :-D nä det verkar inte som så ja då drar jag väl fram tigersågen då. jag lånade en bild här på forumet så ni kan se hur båten ser ut detta är ingen clipper men ser nästan likadan ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 31 Januari , 2005 Men ditt spån!!! Var hade du tänkt å sitta? På fördäck eller? Inte för att vara sådan men det är en rätt stor motor i en rätt liten båt. Å då menar jag inte hästkraftsvis utan volymmässigt. Man kan aldrig få för möe pollar... Fast om du lyckas så kommer jag stå överst på listan över galningar som vill provköra den om du inte vågar :-tackar :-D Kör så det ryker!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baylin 0 Postad 31 Januari , 2005 Hej Klart jag har en sommar bild på V8 racern Baylin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baylin 0 Postad 31 Januari , 2005 hej Provar och skicka en hel bild. Och det är klart att den kommer att både flyta och gå fort. Som du ser flyter ju min båt. Baylin :-) :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 31 Januari , 2005 Wooooow !!! Den Örnviken rockar riktig fett! ... det är väl risk att man dras ner i iinsuget om man siiter för nära! Tänk att det ska behövas en Svensk för att få till en riktig Jänkare :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 1 Februari , 2005 den v8n jag har är inte så stor som man kan tro jag har gott om sittplats åt mig själv och även till medpassageraren sugen thure? sen är det bara att gratulera baylin till en häftig båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mange Postad 1 Februari , 2005 Hittade den här med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 3 Februari , 2005 Cool!!! Jag kan väl inget annat än tacka för visat intresse och jag lovar att återkomma till sommaren med bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 3 Mars , 2006 Du fixar väl CE-märkning?. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser