byggarn1 0 Postad 22 Juli , 2012 Jag har en MD2010 sötvattenskyld som det inte finns någon kraft i, den varvar inte upp mer än i 1700 rpm med motstånd. I friläge varvar den som vanligt.Jag har bytt förfilter och bränslefilter.Vad mer kan jag göra själv utan att lämna in den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 22 Juli , 2012 Vi får nog ha lite mer info för att kunna hjälpa dig. Sitter den i segelbåt eller motorbåt? Drev eller axel? Fast eller foldingpropeller? Går den tungt även på tomgång med belastning eller är den pigg upp till 1700 rpm när den är belastad? Har du kollat bränsleslangarna så det inte är nån knix på vägen? Har du lossat bränsleslangen vid bränslepumpen och blåst i slangen så det bubblar i tanken? Snurrar den stadigt på 1700 rpm vid belastning eller svajar den upp och ner? Mycket att ta reda på här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 22 Juli , 2012 Skit i tanken och/eller bränslerör. Du får inte fram tillräckligt med bränsle. Har du öppnat tanken och tittat hur det ser ut? Om det är dieseldjur i tanken så är det bara att tömma ur allt och blåsa rent bränslesystemet baklänges. Kolla tätningen på tanklocket så att det inte kan komma in vatten i tanken. Vatten och diesel brukar betyda dieselodjur, speciellt om man tankat diesel med RME i. Förvisso kan matarpumpen vara dålig och inte mata fram tillräckligt med bränsle, men motorn verkar rätt ny, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser