Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
LightHead

Går inte att trimma längre

Rekommendera Poster

Har en Suzuki DT 85 från 1989. Den går rätt bra men helt plötsligt går det inte att trimma motorn längre, inte heller att lyfta upp den med hydrauliken. Fungerar varken med trim på gasreglaget eller knapparna som sitter på motorn. Om jag trycker in upp eller ner så hör jag en halv sekunds arbetande av hydralmotorn, men sedan är det tyst. Det tar en stund innan jag kan göra samma manöver igen. Tips? Tankar? Idéer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som du fått problem med reläna, följ även kablarna till reläna om det kan finnas nåt brott på vägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma problem med en Johnson -70. Det visade sig att det var kabelbrott på kabeln som förser hydralmotorn med ström. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall försöka felsöka, och jag tackar för bra uppslag! Vad kallas ett sådant relä, PTT relay? Kikade på Brownspoint och deras sprängskisser och det är hittills det enda jag kommit fram till. Hur felsöker jag lättast ett relä? Senast ändrad av LightHead | 23 juli 2012 | 07:54

Senast ändrad av LightHead | 23 juli 2012 | 07:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte hur det är på din motor men kompisen har en 70 hästars Suzuki av nyare sort där satt det ngn typ av gränsläge som skulle förhindrea att motorn tiltade upp för mycke (tror jag) och anslaget (den pryl som påverkar gränsläget) hade idkat celldelning iom detta påverkade gränsläget för tidigt och när detta hände gick det inte att trimma motorn vid körning heller. Gränsläget satt fram mitt på där motorn ledar sig ,pillade bort anslaget och vipps fungerade tilt/trim igen.....

/Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BMW330du menar att det inte går att trimma för att motorn tror den hamnat i ett ändläge?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

precis efter som du skrev att motorn surrade till för att sedan tystna  det var så kompisens motor reagerade

lycka till Nisse 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har försökt ringa in problemet i dag, men blir inte klokare för det. Har kollat båda säkringarna och de är hela. Tycker mig höra att reläna klickar när jag försöker med knappen på motorn, men det låter inget när jag använder knappen på gasreglaget. Själva tilt-motorn låter en halv sekund, men sedan måste man vänta i typ en timma för att få samma reaktion igen. Fler tips? Känns som om det är någon sorts kabelbrott, glapp helt enkelt. Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...