Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Crona

Lastbils transport av båt från Holland till Helsingborg

Rekommendera Poster

Någon som känner till någon bra och billig lastbilsspeditör som kan köra hem en HR 352 från Rotterdam till Helsingborg. Vill hitta det billigaste alt. då det är uteslutet att segla hem båten just nu iaf. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,där finns en kille som har just en lastare för detta nere i Landskrona,han sjösätter även i Lundåkrahamnen,rinmg till Karin på hamnkontoret hon kan nog hjälpa dej med namnet,han e danskfödd,nun klicka det till i knoppen han heter Kenny,har ej hans nummer.Krister

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Krister,

Tack för tipset. Det lutar dock att jag seglar hem båten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Du får väldigt gärna höra av dig till mig då jag vet att du söker folk som vill segla hem båten. Skicka mail direkt till mig på akesson87@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Googla på något i stil med truck transport of sail yacht Holland Sweden så måste du hitta några som kan göra detta.

Det finns många speditörer som kan göra en sådan transport, flera har dessutom webformulär där du kan begära en offert. Man brukar få svar rätt snabbt, dvs inom någon dag. Två exempel:

www.vandewetering.com, www.karlans.com

Jag transporterade en HR352 från Amsterdam till mellansverige och det kostade ca 50 tkr.

Jag konstaterade att de holländska båtarna var ungefär lika dyra som de svenska, men i allmänhet med flera dyra renoveringsarbeten gjorda som bytta teakdäck och eller nya motorer. Mitt tips är att försöka köpa en båt där båda dessa jobb är gjorda för det blir alltid dyrare att fixa brister än vad man tänkt sig!  Är motorn kass och båten har dåligt teakdäck och teak på rufftaket kostar det lätt 400 tkr att få det fixat. (Motor 150 tkr teak 200 - 250 tkr ). Förutsatt att du inte gör något själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket sammanträffande. Jag har just köpt en båt HR 352 i Holland. Jag ska dock segla hem den då jag anser att 50000 avmastning kranbil kostar för mycket. Dem pengarna lägger jag hällre på annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det är dyrt. Fast prisläget då gjorde ändå att det blev en bra affär. Nu har det jämnat ut sig mer. Dessutom kändes det inte som en bra idé att segla hem båten i november över Nordsjön. Båten hade säkert klarat en höststorm, men inte rorsman...

Lycka till med båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...