perlar 1 Postad 19 Juli , 2012 Jag har problem med bränslemätaren i min Yamarin 58BR. Helt plötsligt så visar mätaren tom tank, fast jag har fullt. Jag tog då upp givaren och på den står det att den har ett mätområde mellan 10-180 ohm. När jag mäter givaren så är den konstant på 6 ohm. Är det någon som vet vad en givare kostar och gärna om den har något Yamarin artnummer? Båten är en -07 med 90L plasttank. Tack på förhand. //Perlar Senast ändrad av perlar | 19 juli 2012 | 19:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Juli , 2012 Jag har mycket svårt att tro att Yamarin tillverkar egna bränslegivare. Har du möjlighet att fota din givare så kanske någon kan tipsa om en passande standardgivare. Mätområdet 0-180 Ω är europastandard så hittar du bara en givare som passar i tankens hål så behöver du inte leta ihjäl dig efter en specifik Yamaringivare. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perlar 1 Postad 19 Juli , 2012 Hej. Jag har forskat lite och kommit fram till att tank och givare verkar komma från Italien och ett företag som heter SIC. Mätområdet verkar vara en VDO standard. Vad jag inte gjorde när jag hade upp givaren var att mäta hur lång den var, vilket verkar styra dess mätområde. Jag var in på Yamaha-Center , men dom verkar inte ens ha en reservdelskatalog till båten, utan skulle bli tvungna att skicka en mailfråga någonstans för att kunna ta hem en ny åt mig… http://www.sic-divisione-elettronica.it/sic_eng/scheda_prod.php?Cat=5&Cod=240 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser