krille_79 4 Postad 19 Juli , 2012 Hej Jag undrar om det är någon som har testat denna propeller och om det blev någon skillnad i acceleration och i hur tidigt båten planar? Jag har en Ryds 480 med en Mercury 30 hk EFI -06. Den är otroligt slö med mer än 1 person i båten. /Christoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricke 0 Postad 28 Juli , 2012 Jag monterade en sådan för några dagar sedan och precis som utlovats så får man avsevärt snabbare acceleration och båten planar mycket lättare. Första fullgaspådraget fick mig nästan att bli rädd, för att snabbt gå över i ett stort leende. Min båt är en Nora 16, trimaran med Mercury 60EFI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nexon 0 Postad 24 Juni , 2013 Hej, har en Örnvik 500 Clx med 60hk efi. Kör med en vanlig 10.5 13p blackmax. Tror ni jag ska köra med samma tum och Pitch med en spitfire eller ska man gå ner till 11p? Just nu varvar den nästan 6300rpm med 3 pers i båten och jag upplever den slirar i starten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 1 Juni , 2014 ser att detta inlägg är från 2013,jag skrev idag om den propellern,kan bara instämma att den är kanonbra,bytte idag från en trebladig 10,5x13 ,till spitfiren fyrbladig,10,3x13,min bella 471r gick mycket bättre ,rekommenderas. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Charlesingvar 0 Postad 10 Augusti , 2019 Jag bytte på min askeladden 475 freestyle efi 60, jag hade black max 10,5x14p och satte på 10,3x13p. Enorm skillnad i acc! Men den slirar fruktansvärt i början och tappade topp med två knop. Trodde den skulle ha bättre fäste men fick mer slir. Nu ligger den på max varvet på ca 6200rpm och innan 5500rpm. Nån som har nån idé vad jag borde valt för att slippa slip? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Charlesingvar 0 Postad 19 Juli , 2020 Det var en felmontering som gjorde slippet. Nu biter den i! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser