dalvcv 0 Postad 18 Juli , 2012 Jag har blivit erbjuden att köpa en Nimbus 26 -77 av en kompis. Han vill ha 30.000.- för den. Visst det finns lite att göra på båten så som laga/byta kapellet, måla om toalett, sätta in köksdel, se över motorn, lite eljobb, men inget överdrivet. Ruffen är i jättebra skick. Båten har inte varit sjösatt på 3 år. Det har regnat in i den efter att kapellet och pressenningar har blåst sönder, så jag antar att mahognyn blivit lite fuktskadad, men förhoppningsvis inte värre än man kan slipa ner det ordentligt eller lägga på någon fibermatta. Tänkte ha detta som ett vinterprojekt med barnen. Vad ska man tänka på vid ett eventuellt köp? Det är ju inga pengar om man kollar runt på blocket och jämför. Tack på förhand /Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matpe 0 Postad 19 Juli , 2012 Det du ska tänka på är att det blir alltid mkt mer jobb än man tänkt sig. Båtdelar är dyrt, men ditt utgångspris är ju väldigt bra. Motorstatus är ju viktigt en ny motor kostar ju från 150, men även om du måste byta motor så får du ju en väldigt bra båt till rimliga pengar. Lycka till / Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dalvcv 0 Postad 19 Juli , 2012 Tack för svaret. Det sitter en B30 i den i dagsläget. Antar den blivit utbytt någon gång. Men det hindrar ju inte att byta tillbaka till diesel igen. Ska åka och kolla på den nu på lördag. Men visst får man en kanonbåt för en riktigt billig peng? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krisus_von_batte 4 Postad 19 Juli , 2012 Hej, Helt säker på att det är en nimbus 26? tycker det blåser lite varningsflagg när nu skriver att det sitter en B30 motor i? -Det är ju ingen planande båt...och mahognyn? -det är väl bara rutramarna som är i trä? resten är väl bara att gå loss med lite rubbing? Annars är det bara att gratulera! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 19 Juli , 2012 Hej Blir också förvånad att det sitter en B30 i en Nimbus 26. Priset är ju annars jättebra. Glöm inte som tidigare skrivet att du har mycket jobb med båten. Lycka till! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 19 Juli , 2012 En del Nimbus 26 originalmonterades med VP AQ170 (B30) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dalvcv 0 Postad 19 Juli , 2012 Här kommer en bild på den. Senast ändrad av dalvcv | 20 juli 2012 | 01:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 20 Juli , 2012 Är det där en Nimbus 26 från 77 ? aldrig i livet.! Tänk dig för är mitt tips, du kommer aldrig kunna sälja den som en nimbus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 20 Juli , 2012 Nej nån Nimbus såg det inte ut som men om du tycker om båten å vill lägga ner jobbet så varför inte... Du får ju en fin båt till en vettig peng. Men tänk på som många före sagt att det brukar li mer jobb än man tänkt sig... Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dalvcv 0 Postad 20 Juli , 2012 Jag är lite osäker på årsmodellen. Om det inte är en nimbus 26. Vad är det då? Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 20 Juli , 2012 Hej Noterat. Tack, det visste jag inte. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dalvcv 0 Postad 20 Juli , 2012 Ingen som vet vad det är för båt om det inte är en nimbus? Bild finns lite ovanför i tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 20 Juli , 2012 Men ägaren borde väl veta... Men en nimbus 26 liknar det inte någonstans, fattar inte att ägaren tror det är en sån. Men är märket okänt är det ju svårare bedöma prislappen. Men jag tror det fort försvinner 100 000 kr i renoveringskostnader, å då är ju frågan om det inte är lika bra lägga pengarna på en märkebåt , som åtminstone är känt märke vid försäljning... Det finns så otroligt mycket vettig båt för rimliga pengar på blocket idag, så frågan är om det är värt chansa på ev okänt märke med renoveringsbehov Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 21 Juli , 2012 Hej Två båtar som liknar denna är Huwa 26 och en som heter Ali Alholmen. Storleksmässigt i stort sett samma som Nimbus 26:an, dvs. runt 8 meter. Det syns ingen akterruff på din bild, är det ingen? Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 21 Juli , 2012 Instämmer; knappast en NImbus men de facto lite Nimbusstuk. Kanske kan det räcka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Berga_74 0 Postad 22 Juli , 2012 Hej Jag tycker att det ser ut att vara en tidig TM800. Thoréns marin. Väldigt lik iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 24 Juli , 2012 Hej... Hur gick det? blev det någon affär? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dalvcv 0 Postad 24 Juli , 2012 Jag hoppade affären efter att jag kollat på båten. det var ganska mycket att göra med den enligt mitt tycke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 25 Juli , 2012 Okej... Ja känner man så är det lika bra att låte bli... Brukar ju bli mer än man tänkt sig oxå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser