2HOT4U 3 Postad 18 Juli , 2012 låna polarens pump till jeepdunk idag blev grymt impad tömde en 20L dunk på under 1min han har en dyrpump från Polarn som kostar ca.400:-http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/bilder7/7810-922.jpg min fråga är hur är pumpen som Jula säljer den ser likadan ut men funkar den inte direkt hitech grejer man jämför kostar 149:-http://www.jula.se/mediaarchive/6142138/zoom/619289-jpg.jpg den kanske saknar filtret som den dyrare har Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
darkien 0 Postad 18 Juli , 2012 jag hade nog hellre satsat på hjertmanspumpen men julas funkar säkert oxå gissar på julas e vekare i konstruktionen iof Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 18 Juli , 2012 Jag har den från Jula och den är klen. Pumpen är gjord av plast och håller inta att gänga av för många gånger. Vet inte hur Hjertmanpumpen är gjord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 18 Juli , 2012 Jag har lyxvarianten, men skulle utan tvekan köpa Julas om jag måste köpa en ny. Luftpumpen är lika smecking på båda och jag kör hur som helst med en finmaskig smart tech tratt som finns på Hjertmans.Tratten är lite strulig eftersom en slatt blir kvar i det som är tänkt som vattenavskiljare. Detta får man häla tillbaks i sista dunken. Den vattenavskilljande funktionen tror jag inte på, men den är väldigt bra som filter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 18 Juli , 2012 den är i plast ser ut som en enkel balong/luftmadrasspump som den härhttp://csimg.prisvis.se/srv/SE/000009315884605430914/T/340x340/C/FFFFFF/url/bestway-mini-air-hammer.jpg det räcker med att man pumpar engång så är den igång direkt Senast ändrad av 2HOT4U | 18 juli 2012 | 23:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 18 Juli , 2012 får nog ta o köpa från Jula tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 19 Juli , 2012 Skulle köpt den från Jula om jag var dig, Hjertmans är bara... dyrare, inte bättre eller tåligare Det är bra att folk får upp ögonen för att samma produkt säljs för en spottstyver på Jula, Biltema etc mot de fina, betrodda affärerna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 19 Juli , 2012 Jag har Jula-varianten och den fungerar bra. Bägge pumparna fungerar på samma sätt och borde ge samma tid att tömma en dunk. Dock saknar de jordning vilket borde funnits och behöver kompletteras. Julas har ett finmaskigt nät som filter men tar inte de mindre partiklarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
urbla 0 Postad 19 Juli , 2012 Köpte jula's förra säsongen, plastslang och bensin går inte så bra ihop. Slangen blir stel och börjar läcka vi infästningen, om hjertmans slangar tål bensin bättre så är den kanske värd priset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Juli , 2012 Jag har dragit mig för att köpa JULAs just på grund av det urbla skriver...slangen ser så otroligt billig ut och jag har undrat om den verkligen klarar bensinen. Går det att byta slangen mot någon annan beständigare variant eller är det helt kört? Annars köper jag gärna billiga grejer på både JULA och Biltema stället för att betala en massa extrapengar för att det såt r båt eller marin på förpackningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 19 Juli , 2012 Slangen går enkelt dra loss och sätta dit annan. Tänker byta den som går till tanken (utsidan) då den är lite för kort för mig. Ska även komplettera med slangklämmor Inköpt nyligen efter tipps om att inte tanka med plastdunk som du Fred berättade om. Numera 2 plåt jeepdunkar Tacksam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Juli , 2012 Jeepdunk har jag ingen, men väl en 20 litersdunk av märket never stop. Passande namn, för det tar verkligen aldrig slut, finns det sån såndäringa packapär till dunk med skruvlock också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 19 Juli , 2012 http://www.malmark.se/Produkter/Branslepumpar.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henketuffing 0 Postad 19 Juli , 2012 Jag köpte en Never Stop pump på OK Q8 förra sommaren och nöjd med både pris och funktion. Mvh Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 20 Juli , 2012 Plastdunk. (pump till plastdunk ca 300 kr) Då finns risken med statisk elektricitet. Kanske överdriven, men men? Själv tankat med plastdunk i flera år utan något hänt men i år slutat och gått över till plåt-jeepdunkar. Lite feg kanske eller så blir man klokare ju äldre man blir. (kanske springer långsamamre om det tar eld) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser