ss2100 0 Postad 19 Januari , 2005 hejsan har någon egna erfarenheter av smart tabs? har funderat på att köpa ett par för att komma snabbare upp i plan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Wille_ 0 Postad 19 Januari , 2005 Hej! Jag intresserade mig för smart tabs i våras. Principen fungerar bra men om du inte använder båten på ett tag finns det risk att det blir beväxtning på gasfjäderns pistong. Då börjar den kärva och båten borrar med fören eller går med slagsida. Dessutom finns inga gasfjädrar att köpa som reservdel. Det gick faktiskt inte att uppbringa en enda reservden över huvud taget till smart tabs. Det kanske har blivit bättre nu - värt att kolla upp iaf. De bästa /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Wille_ 0 Postad 19 Januari , 2005 Hej! Jag intresserade mig för smart tabs i våras. Principen fungerar bra men om du inte använder båten på ett tag finns det risk att det blir beväxtning på gasfjäderns pistong. Då börjar den kärva och båten borrar med fören eller går med slagsida. Dessutom finns inga gasfjädrar att köpa som reservdel. Det gick faktiskt inte att uppbringa en enda reservdel över huvud taget till smart tabs. Det kanske har blivit bättre nu - värt att kolla upp iaf. De bästa /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 19 Januari , 2005 Tack för svaret, det är nog en sak som jag funderat på om man kör sakta så kanske fören sjunker onödigt djupt,det går ju ej att ställa och jag kör alltid sakta till och från bryggplatsen ca:300m enkel resa ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst NJ Postad 19 Januari , 2005 Hej. Sök på smarttabs här och du får massor av intressant läsning. http://www.iboats.com/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 19 Januari , 2005 Brukar också surfa på iboats, (väldigt bra forum för oss med amerikanska båtar) Men vill gärna veta om nån har personliga erfarenheter här på maringuiden.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser