Packe 0 Postad 18 Juli , 2012 Tjena! Har en helt ny 2012, Uttern D55 med Mercury 115 HK utomb. Problemet är den inte klarar av att ligga still mer än 2 veckor innan batteriet är nästan helt tomt (6,5 volt) på fyra dagar tappar den från 12 volt ner till som sagt 6,5. Har bytt till nytt batteri men det hjälper inte. Något måste ju dra ström? Fel på huvudströmbrytare? Jordfel? Tacksam för lite kloka ideer om vad detta kan handla om! mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Juli , 2012 Men, alltså ett riktigt stort MEN...du har väl garanti på båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Packe 0 Postad 19 Juli , 2012 Klart jag har garanti! Men de idioterna går inte att snacka med. Har haft strul med båten hela sommaren och blivit otrevligt bemött när jag klagat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 19 Juli , 2012 Stå på dig mot båtfirman. Sånt där kan ta tid att felsöka och då blir det dyrt om man inte får det på garantin... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pezz 1 Postad 19 Juli , 2012 Ny båt då har du säkert en Gps och spårsändare i båten!! De är kopplade utanför och runt huvudbrytaren och drar ström hela tiden. Vet fler som har problem med det och det borde en båtfirma ha koll på. Kolla vad som fungerar och går när huvudbrytaren är avstängd!!! I min båt går endast radio och automatiska länspumpen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 19 Juli , 2012 Om du har en strömtång så kan du se den nuvarande strömförbrukningen, jag tror det är runt minuskabeln du håller den. Ser du då att något drar ström trots att huvudströmbrytaren är avslagen så kan du prova att dra säkringar i båten. Då ser du vad som är strömboven trots att huvudströmbrytaren är av. Senast ändrad av Rolle85 | 19 juli 2012 | 21:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser