Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
abumatic

60 gàngtimmar med en ryds 568 gti - 2010. mina reflektioner.

Rekommendera Poster

Hejsan bàtsverige...

är mycket nöjd med mitt beg. köp fràn i vàras. bàten ligger i sthlms skärgàrd och har fàtt nöta allt fràn fiske till badutflykter och drivvedssamling i ytterskärgàden. 115Hk mercury optimax känns som absolut nödvändig om man är lite folk (4-5 vuxna). bàten gàr mkt bra i sjö 1,5 meter vàgor, även om man fàr parera en hel del i sidsjö. tack vare fribordshöjden gàr den torrt o fint. 

laminatet  känns lite tunnt och kvaliten pà luckorna kunde vara bättre. Nàgon som har ett tips pà en list eller dylikt som dämpar vibrationen pà luckorna i hög fart? Stuvfacken är stora men det stärsta bakom pulpeten är svàrt att komma àt. ryds menar ju att man skall sitta o köra = litet avstànd till bänken. Luckorna gär ej att öppna med dynorna pà... hmmm. Pà akterdäck har jag satt en stadig box av plast för ankare o lina eftersom ankarboxen max duger till att kyla (värma?) nàgra ölburkar i. Nosen är perfekt för landstigning och bàten gàr snàlt med rätt trim o varv. 

Nàgon annan som har tips eller färska reflektioner pà ovanstàende?

Hav en fortsatt bra sommar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova att sätta lite vit elteip runt bygeln på låset till luckan så kommer den att vara hårdare spänd vilket gör att luckan inte vibrerar vid hög fart.

Roligt att du uppskattar båten. Den går hur bra som helst i sjön .

Ankaret har jag en liknande lösning som du har.Jag har köpt en Roblon ankarväska som jag har på styrbordssidan i aktern.

Bertil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min förra båt (en Ryds 510 GTI) satte jag en list runt luckkanten. Det blev rätt bra. Tror jag köpte listen på typ Jula.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Körde med krympslang pà làsmekanismen och fann passande lister pà kuntze i stockholm, sà nu är det tyst och fint även i knappt 40knop. skulle vara trevligt att höra vad andra ryds 568 ägare har för synpunkter, tips o trix. med mera. Dela med er och njut av sommaren....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...