Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Elisa_A_R

Försäkringstips sökes

Rekommendera Poster

Har köpt en Comfort 30, affären avslutas på torsdag och måste nu snabbt fixa en försäkring! Pris inte det allra viktigaste, verkar bara skilja några hundralappar. Det viktigaste är att få ett bra avtal och ett bra bolag. Tacksam för tips.

M v h

Elisa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med Pantaenius, de gör inget åldersavdrag vid skada, utan ersätter med nya grejer. Man kan heller inte över- eller underförsäkra båten, utan överrenskommet försäkringsbelopp betalas ut vid totalförlust. Det är i alla fall vad de säger i reklamen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jämför olika bolag. Kolla med ditt bolag för hemförsäkring ibland får man mängdrabatter.

Själv har jag Svenska Sjö numera p g a rabatt i båtklubb. De tar numera även icke-båtklubbsmedlemmar. Har tidigare haft IF som också skött försäkringsärenden snabbt och effektivt.

Personligen är jag avvaktande till Atlantica efter att de dragit ut flera år på ersättning till tredje man. Om jag klantar till det på sjön vill jag inte få ytterligare skuldkänslor av ett okänsligt bolag som vägrar ersättning.

Se diskussion här: kkkkk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok vad bra. Jag tror att jag kommer att välja If, det var det bolaget som verkade ge mig och min modell bäst villkor. Har en gammal båt (-77) med nyare motor (07),

Tack igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...