Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Whiskey

Då va det dags igen, B20 som vägrar starta... Suck!

Rekommendera Poster

Hej. Vänder mig hit igen eftersom jag fick så bra respons senast när min motor vägrade kyla ordentligt. Nu vägrar den starta, Va ute i helgen och körde, lät hur bra som helst, gick hur bra som helst. Nu när jag några dagar är det ere igen och ska starta upp maskinen för att se att den går att lita på så hoppar den igång först klockrent.. I en minut ungefär går den, men sen dör och förblir tvärdöd, eller a, startmotirn går fint men den vill inte hoppa igång. Det som är gjort är att kontrollera att bensin når båda förgasarna, dom är bortplockade och rengjorda, kör med ny fräsch bensin stift är nya tänder bra. Inget skit i soppafilter. Har någon några bra idéer? MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du stadig gnista  om du  testar  stiften löst?  om du  harvar på startmotorn lite längre tid   blir stiften blöta dvs  surar motorn ner sig? eller är dom snustorra?  vilket skick är tändkablar  strömfördelarlock rotor o brytarspets?    då du plockade isär förgasarna fick du ihop allt rätt?   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag har stadig gnista, inget konstigt där. Stiften blir sura och luktar bensin, testade med nytt fördelarlock upplevde att problemet kom efter det ( inbillning) för så bytte tillbaks till det gamla. Det övriga grejer är i ok skick men väl använt om man säger så.... Stiften blir aningen sotiga / svarta dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du har inte råkats kasta om tändkablarna  för de låter som tändfel  då stiften blir sura    eller lyckats  flytta fördelaren   nått skumt e de på tändsidan iaf  hade de vart soppa hade stiften inte vart sura 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja tyckte att ja va rätt nogran med att hålla koll på kablarna. men visst är det inte omöjligt att jag fumlat till det med ordningen där. hur får man reda på vilken som ska sitta vart på enklast möjligaste vis Tack också för den fina responsen på mina frågor!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tändföljden ska va 1342  o går moturs om ja inte mins fel   ettans läge har man  normalt vid ett jack inslipat  i strömfördelaren  om man lyfter på locket ser man jacket 

Senast ändrad av darkien | 16 juli 2012 | 21:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du bytat kondensator? Min vägra starta förra sommaren och det var det som var felet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...