Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Whiskey

Söker erfarenheter, fakta och omdöme om Uttern 690

Rekommendera Poster

Är det en bra båt generellt? Läst och sökt mycket om den och fått bilden att den går lite si o så i vågor? Tycker den är fin och passar bra i storlek. Är den rymlig som den ser att vara? Skriv gärna av er lite erfarenheter ni som haft med båten att göra. Allt är av intresse. Tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallåj

Jag hade en 74 med original B20 i. Den gick överförväntan fint. Visst kunde den plöja en aning men med full gas så gick hon jätte fint. Visst så är hon lite rund i botten så hon är ju relativt vins kännslig och det gungar fint när man rör sig på båten. 
Med inombordare så blir det trängre i akerruffen en om man har aktersnurra. Det finns vissa som har B23 i och då ser man att det sticker ut en decimeter på akterspegeln. Med inombordare så har det en tendens att lukta lite motor, olja etc. i akterruffen. Vi använde akterruffen som förråd. VA lite inne på om man skulle sätta in toan där med det blev inte av.

Men efter att varit van med 28 och 30 båtar så som BAyliner och Scand så blev jag endå inte besviken på Uttern. JAg tycker det är en kanonbåt Den hade tvålågig spis, diskho med färsk och sjövatten. Massa sittplatser. (suttit nio pers vid bordet), billig att köra, köpa och äga.

Ut och testa några vet ja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...