piraya2 0 Postad 15 Juli , 2012 Hej, jag har en Jofa Kuling som jag tänkt måla om. Jag hade tänkt använda Internationals tvåkomponent och jag antar att man måste grunda? När jag var på Hjertmans sa de att det inte går att använda den färgen (Perfection) under vattenlinjen utan menar att den kommer att spricka. Båten används sparsamt och endast i en insjö där vi aldrig haft problem med algbeväxning osv. Synpunkter på det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 15 Juli , 2012 Färger som inte är till för att målas under vattenytan mår nog inte så bra av att vara dränkta hela tiden. Ligger båten på land då den inte används? Om så prova, det kanske funkar. Om den ligger i hela tiden så har dom nog rätt. /D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 Juli , 2012 http://www.de-ijssel-coatings.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarobo 0 Postad 16 Juli , 2012 Har just lackat om min båt. Mycket riktigt så ska du bara använda färger som tål vatten under vatten linjen. Perfection släpper om den ligger i vattnet. Men sen ska du tänka på en sak till. Jag köpte färgen på Hjertmans och den hade gått ut på datum. Lackeraren som lackade åt mig sa att härdaren får vara Max 6 månader annars härdar färgen dåligt med rinningar som resultat. Jag hade problem med att färgen inte härdade. Så jag gick iväg till en färg leverantör i Karlstad och köpte färgen där istället. Kanon folk och de blanda färgen på plats. Med förtunning härdare och grund och täckfärg gav ja 1300 :- Resultatet var kanon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser