wildstar 0 Postad 13 Juli , 2012 Testkörde värmaren när jag köpte båten och det gick fint. Provade nu i veckan och då vill den inte längre. Ingen låga får jag som fel, ett fel som man kan få vid ny montering då bränsleslangen är tom. Testade att starta om ett par ggr med samma resultat. Någon som råkat ut för liknande och som har några bra tips ? värmaren har 30 drifttimmar såg jag. Vet inte om det är lätt att mecka med den, sitter hyffsat till i en aquador 23 dc. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimb26 2 Postad 13 Juli , 2012 Jag hade startproblem efter vinter och då var det oxid på en simpel hängsäkring på pluskabeln. Kanske du redan kollat. Med vänlig hälsning, Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 13 Juli , 2012 Jag har en sådan och på vinter och tidig vår/ sen höst så kan den misslyckas med starten om spänningen är för låg, har du den digitala panelen så kan du se spänningen i värmaren under start under drftsinfo, jag har en volt spänningsfall under start (10A). Når inte värmaren upp i rätt temp (300 grader något, finns också i menyn) under uppstart så efterkyler den (till 50-60grader typ) och stannar. Pröva med motor eller laddare igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wildstar 0 Postad 13 Juli , 2012 Bra det ska jag undersöka ! tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wildstar 0 Postad 13 Juli , 2012 Visste inte om att den skall upp i 300 grader, ska leta i menyn, fick en varning om låg spänning en av tillfällena. Jag testade sen vid motorgång men det blev inte bättre utav detta. Ska leta bland menyerna. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wildstar 0 Postad 6 Augusti , 2012 Värmaren kom igång igen helt plötsligt när jag testade ???? Körde den 5-6 ggr och sedan helt plötsligt så får jag INGEN LOGA diesel värmare, kanske kunde det bero på att jag hade 30-40 liter diesel i tanken, tror inte bränsleslangen till värmaren går ner i botten. Tankade upp men lyckas inte få igång värmaren. Ström får han så han är nöjd, även provat med motorn igång. Dock stiger brännartempen endast till strax över 100 grader. Men tror att detta beror på att han inte tänder på bränslet ? blir nog till att försöka öppna värmaren och se om man ser något begriper något ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 6 Augusti , 2012 Finns servicesatser man byter även till Wallas diesel modeller, mattan i botten på brännarhuvudet.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 6 Augusti , 2012 Du har driftstid och tid till service i menyerna, har du kollat det? Så betedde sig min när jag startade den första gången och hade luft i slangen men efter några omstarter så blev den stabil. Min bränsleslang är genomskinlig så jag ser eventuella luftbubblor, det kanske du också kan göra? MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 6 Augusti , 2012 Klickar det om den.. dvs att den går min inte tänder. Vanligt fel är att den inte får bränsle. Prova att håll tanken (ev får du koppla loss slagnen om du har fast tank) ovanför Wallasen. så att det rinner ner i bännaren. och kommer i gång.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wildstar 0 Postad 6 Augusti , 2012 Jag har kollat drifttid ca 30 timmar, och ca 400-450 timmar kvar till service. slangen är genomskinlig. Det tickar inte just nu, kom lite avgaser vid startförsöken ett par ggr men sen upphörde detta och nu startar den inte alls. Ska se om jag kan se några luftbubblor imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 983 Postad 6 Augusti , 2012 Det kan ju vara så enkelt som att det är dieselalger i tanken som har proppat igen sugröret till värmarpumpen. Testa att lossa bränsleslangen mellan pump o tank och blås rent. Eventuellt kan du ju prova att låta pumpen suga ur en liten burk med diesel. Var sitter förresten bränslepumpen till värmaren? Den ska sitta nära tanken så att den bara har en kort sughöjd. Pumpen är bättre på att trycka bränsle än på att suga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wildstar 0 Postad 9 Augusti , 2012 Det går bara ett rör ner i tanken och sedan via en t-koppling går soppan upp till värmaren och spisen. Det är enligt serviceteknikern som jag pratat med fusk, han har fått bygga om detta på ett antal Aquadorer, dvs borrat hål i tanken och dragit en sepparat slang till värmaren resp en till spisen. För med tiden kan den ena pumpen bli lite sämre och då för han inte tag i soppa så det räcker, ingen loga. som det står. Jag har nu i alla fall fått ta ur min värmare eftersom jag inte för den att fungera, inlämnad på service. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 9 Augusti , 2012 Berätta gärna resultatet, alltså om de hittar felet och vad det i så fall kostar att fixa. Har samma värmare av äldre årsmodell, så intressant att veta vad man kan vänta sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wildstar 0 Postad 9 Augusti , 2012 En säkring på kretskortet som var trasig, sedan gick dom igenom hela kortet, ok bytte sedan bottenmattan då det var dax när värmaren ändå var öppen och där känns bra, ska montera in den igen i veckan inget jag ser fram emot knappa 1800 fick jag betala ! Senast ändrad av wildstar | 15 augusti 2012 | 21:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser