Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Mattias_W

Fälla upp motor (Sail master 4)

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har köpt en liten båt med motor, en Sail master 4. Kan inte för mitt liv förstå hur jag skall bära mig åt för att fälla upp den när jag har lagt till ... kanske fattas det någon del, en sprint eller liknande ... 

Någon som har en sådan motor eller liknande? Eller vet hur det borde gå till?

Tack på förhand!

post-10021264-1394237162,8385_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Titta på den här bilden: http://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1985&hp=4&model=E4BRHLCOB&manufacturer=Evinrude&section=Midsection

Nr. 35 är backspärren och denna måste kopplas ur för att det ska gå att tilta upp motorn. Jag vet inte exakt hur din motor ser ut men om du kikar vid akterspegelsfästet så borde du se något i stil med nr. 31 och nr 35 som greppar tag i den. Följ länkaget från nr. 35 uppåt så hittar du säkert någon spak som du ska dra i så att haken släpper från pinnen.

(Länken går till en 4 hk Johnson från -85 vilket var en chansning från min sida.)

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grymt! Tack så mycket. Nummer 33 fattas för mig ... Har du handlat från sidan? Fungerade det bra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varsågod!

Om du saknar nr 33 så kan du inte ha nr 34 till 37 heller eftersom 33:an är det som fäster alla dessa i nr 18 (om jag tolkar bilden rätt).

Jag har inte handlat från just www.marineengine.com men från massor andra ställen över hela världen på nätet och det brukar fungera helt utan problem. Jag har aldrig råkat ut för något strul, så länge webshopen skickar internationellt. Jag till och med lyckats få några firmor att göra ett undantag från deras policy att inte skicka internationellt genom att förklara för dem att jag är medveten om de extra kostnader som kan tillkomma på grund av tull och moms samt att jag avsäger mig returneringsrätten.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...