Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Ivarboatboy

är det bara jag på mg som är 12 år och har egen båt?

Rekommendera Poster

hej! är det bara jag som är 12 och har en egen båt? plastimo aquasmart 240 med 8hk suzuki. fart:23 knop.är det fler i ungefär min ålder,hör av er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men om man går in i tråden hur gammal är du så kan man räkna ut att detta var för drygt femtio år sedan ( känner igen mig...) och då fanns det inga snabba gummibåtar :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då var det väl mest jullar. Fast jag var ganska gammal när jag fick ansvar för min först julle - styvt 14 år. Men det var ju också snart 50 år sen. Det har varit många grund man inte flutit över sen dess.wink

En kille som var nåt år yngre hade en egen Galosch. Var väl dåtidens alternativ till gummibåt. Han drog loss mig ur leran när det hade blivit lågvatten medan jag var iland på en ö. Killen blev sedemera sjöpolis.

Kollade igenom tråden; Hur gammal är du? http://www.maringuiden.se/forum/;thread=425585

Och det fanns nog ingen mer 12-åring än TS.

Det beror nog inte på att du är tidig med båtlivet, utan att du är tidig med att hitta till MG.

Och om ett par år så kanske du tar steget och skaffar dig en egen Bohusjulle. yes

Senast ändrad av toaen | 12 juli 2012 | 19:53

Senast ändrad av toaen | 12 juli 2012 | 20:00

post-945-1394237162,1332_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite tråkigt så här i efterhand att jag var fullständigt ointresserad av fotografering när skaffade mig min träfolka 1975, då 14 år gammal, hade den på land första vintern och sommaren för att göra den helt träden och sedan lägga på 9 lager fernissa, om jag minns rätt så gick det åt 16 liter totalt men vilken känsla när man väl hade sjösatt och så mycket cred man fick i alla hamnar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det var nog så på den tiden. Jag hade inte en bild på den första bohusjulle, som hette Bris. Jag visste att det ahde tagits en bild när vi gick på grund i Sotekanalen en gång. Frågade killen som tog bilden nån gång men han visste inte var den fanns.

En dag för ett par år sen kom hanmed en CD-skiva med ett antal bilder på från en seglats som vi gjorde tvåbåtar tillsammans.

Skrolla liten ner på den bifogade sidan. http://thallatha.blogspot.se/2009/12/scoutbaten-bris_23.html

Det var väldigt få bilder man tog på den tiden. Idag har jag nästan alltid en digitalkamera i fickan och så mobiltelefonen förståss. Å många bilder blir det. Detta är den senaste.

post-945-1394237162,3383_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstig båt på din senaste bild där, verkar väldigt lång och smal. Enda alternativet för bingarna ombord måst väl vara rörkojer? ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade en liten plastbåt med en Evinrude 7,5 hästare i den åldern. Nästan alla kompisar hade liknande egna båtar i området. Kommer ihåg att alla som hade egen båt fick prova att simma med flytväst och kläder på för att känna på hur det är att ramla i, innan vi fick åka utan vuxna med.:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...