chrlin 0 Postad 12 Juli , 2012 Köpte nydligen en båt (snipa) med en yanmar motor 3QM30K i, enligt den norska instruktionsboken så står det att de ska vara AFT-A olja i backslaget på två ställen men på ett ställe står det samma olja som motorn. Instruktionsboken tillhör dock inte motorn eftersom den anger ett annat serienummer än de jag har fått till min, men i övrigt så är de samma beteckning. var kan man hitta motorbeteckningen, seirenummret på motorn ? Vad är det igentligen för motor jag har,? se bild Vilken olja ska de vara i backslaget? Nu är problemet löst, jag hittade skyltarna på babordssida Senast ändrad av chrlin | 12 juli 2012 | 10:24 Senast ändrad av chrlin | 12 juli 2012 | 10:35 Senast ändrad av chrlin | 14 juli 2012 | 11:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckopeter 0 Postad 14 Juli , 2012 tar en chansning och gissar på att du har skrivit fel och att det är atf olja.... du kanske kan få lite hjälp här ------> http://www.yanmarhelp.com/i_box2.htm motorbeteckningen hittar du säkert om du söker lite runt om motorn med en ficklampa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrlin 0 Postad 14 Juli , 2012 Tack för tipset, och du hade helt rätt avseende omkastningen av bokstäverna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser