sebb85 0 Postad 11 Juli , 2012 Hej! Köpte en båt där det satt en lowerance hds5 i! När jag är ute och kör, bl.a. I malöströmmar och utanför Lysekil så saknas det laterala sjömärken , eller helt andra färger och ibland annan färg på fel position. Jag har ingen aning om när kartan gjordes men det är navionics karta som sitter i. Är det gammal karta jag har eller är det så här det ska vara? Med vänlig hälsning, Senast ändrad av sebb85 | 11 juli 2012 | 22:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 11 Juli , 2012 Det låter som spännande navigering med den skrivaren. Köp ett nytt sjökort eller försök uppdatera det hos Navionics.com. Dom elektroniska sjökorten är ju i princip handritade med verkets kort som förebild och dom tidigare versionerna lämnade en hel övrigt i noggranhet att önska. Det borde stå på själva minneskortet vilken version det är och med hjälp av det bör du kuna ta reda på hur gammalt det är. Alla sjökort rättas regelbundet och är färskvara även detta gäller inte minst papperskorten. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 11 Juli , 2012 Du kan uppdatera kortet genom att ladda ner en programvara från Navionics hemsida. Plugga sedan in SD-kortet i datorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sebb85 0 Postad 11 Juli , 2012 Då ska jag ta med mig kortet hem nästa gång jag är ute vid båten och ta det med hem för en uppdatering! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser