tokfort 0 Postad 11 Juli , 2012 Hej. Någon som vet om man kan montera en Wallas 1300 liggande eller måste avgasröret vara uppåt? Alternativt vinklat 45 grader typ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 11 Juli , 2012 Monterar du den liggande kommer du att dränka den! Överflödigt bränsle måste rinna ner till och genom returslangen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 11 Juli , 2012 Om den ens skulle gå att tända så tror jag att den ganska omgående skulle brinna upp. Jag tror inte heller 45° är OK...det finns någon Wallasmodell som har ordet sail i namnet och vad jag har förstått så är den lite special eftersom den går att använda trots att det lutar, men att det skulle vara upp till 45° har jag lite svårt att tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 12 Juli , 2012 Wallas diesel modeller tror jag däremot att inte är lika känsliga, då de pumpar in rätt mängd bränsle och inte behöver någon returledning som överflödigt bränsle skall rinna ner till. Men jag skulle nog ändå aldrig montera en wallas liggande/lutande.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser