HanneZ82 9 Postad 10 Juli , 2012 Jag har en bayliner 2455 från -00 och skulle vilja bättre på ventilationen i båten. Just nu är det en lite instängd lukt i båten när man går ner i den och jag är osäker på luftkvaliten. Jag har plasttank i min och det kommer lite ångor från utrymmet under trappan dessutom vilket gör att jag alltid sover med alla dörrar och fönster öppna just nu. Man känner ingen bensinlukt i båten men om man lyfter på trappan och stoppar ner huvudet så känner man en svag lukt. Jag har läst om detta och vad jag förstår det som så är det så på de flesta båtar med plasttank från de åren. I båten finns en 110V AC/värmare som jag ej tänkt koppla in, dock finns det färdigdragna ventilationsrör som denna tidigare blåst luft genom. Jag funderar lite på om jag kan återanvända detta system och enbart sätta en fläkt i ändan där ac'n i dagsläget sitter. Jag har läst om att många förordar att man suger luften ur båten istället för att trycka men jag är lite rädd att en sug skulle suga upp luften från under trappan och därmed göra luften sämre. Vill främst ha input på mina tankar kring att nyttja det gamla ventilationssystemet, sug/tryck-ventilation samt ångorna från trappan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser