Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Whiskey

Får bara bensin i ena förgasaren (solex dubbel)

Rekommendera Poster

Hej!

Skulle behöva lite erfarenhetsutlåtanden angående mina förgasare.

Märkte idag att det vid gaspådrag bara spruta soppa ner i ena förgasaren (den främre)
Den bortre på bild fylls upp med bensin men ger ingen soppa ner i förgasaren samtidigt som den första eller inget alls.. ska det vara så? Kommer det bara bensin vid belastning? Båten va still vid bryggan, testade både med motorn igång och med motorn avstängd.

Kan tillägga att motorn verkar gå fint utan konstigheter, varvar bra och låter bra..
men somsagt så har jag inte prövat med belastning eller fart.. Mvh!

Senast ändrad av Whiskey | 09 juli 2012 | 22:10

post-10021566-1394237159,1167_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Det Du har ringat in är rören för accelarationspumparna, dessa skall bara spruta in bensin när Du ger mer gas för att kompensera begäran om högre effekt. När man uppnått önskad effekt och bibehåller gaspådraget oförändrat har dessa rör ingen funktion, det som kan ske om en eller bägge inte fungerar är trögare acc upp i plan men i övrigt så ger motorerna full effekt.

Summa! Vid tomgång och övriga fasta lägen så skall det inte komma bensin ur dessa rör, bara när gasreglaget förs till mer gas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret! Jag då kan man alltså misstänka att det är nåt skit i vägen som täpper till att eftersom det endast kommer bensin i den främre vid gaspådrag? Jag läge för rengöring med andra ord? Jag om jag vill uppnå maximal effekt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Nej som jag skrev om Du läser så får Du full effekt även om bägge accpumparna inte funkar, däremot dåligt acc.

Men en rengöring ev byte av delar i förgasare/accpumpar !!

http://www.drevdelar.se/item.do?productId=76101

Senast ändrad av sdk780 | 10 juli 2012 | 00:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...