neubert 52 Postad 8 Juli , 2012 Hej, Har lås på dörrarna till för och akteruffen märkta med AB Möbellås Eskilstuna samt ett nummer som jag antar förtäljer vilken nyckel man ska ha. Har googlat på namnet men hittar inget aktuellt och antar att firman har kånkat för många herrans år sen... Är det någon som vet om det finns någon chans att få tag på nycklar till ett sånt lås??? /Nils Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gandalf445 0 Postad 8 Juli , 2012 Hej Nils, Möbellås Eskilstuna ändrade namnet för många år sedan ev bytte de ägare kommer inte ihåg. Googla på mobella så får du upp många förslag. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 8 Juli , 2012 Hejsan Om jag inte minns fel var nyckeln fyrkantig med instansad text, jag fick tag i den typen hos en låssmed, kölla med en äldre butik, ej typ nyckel/klackbar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 8 Juli , 2012 Googlade och hittade en sida där man kunde beställa för 320kr/st... Dyrt för en nyckel men i marinbranchen är man kanska luttrad.. Ska kolla med lokala låsfirman om de kan hjälpa till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orsing 0 Postad 8 Juli , 2012 Hej. Kolla annars med butiken Tackel och Tåg i stockholm, dom har de mest oväntade prylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 Juli , 2012 Pratade med Tackel och Tåg angående just lås och fick svaret att de inte hade några alls eftersom nycklarna alltid är borta, och lås utan nycklar naturligtvis slängs då de är värdelösa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 9 Juli , 2012 Det var ju osmart, en nyckel till ett så enkelt lås som det brukar vara i en båt är det ingen svårighet för en normalhändig att fila till en ny nyckel. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 229 Postad 9 Juli , 2012 Jag tog mitt gamla enkla lås till en låssmed för några år sedan. Nyckeln förvann vid ett bilinbrott. De fixade tre nycklar till priset av en som du nämnde, men det är ju en sex-sju år sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gposkar 1 Postad 9 Juli , 2012 Företaget heter onmar och ligger iEskilstuna. mvh.Kaj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 9 Juli , 2012 Det var onmars hemsida och jag har pratat med dom och det är gamla AB Eskilstuna Möbellås. Tyvärr var det inte 320kr utan 360... Lokala låssmeden trodde det skulle kosta lika mycket om han skulle fila till en ny med hjälp av låset men att jag kunde beställa en från onmar och sedan kopiera den! 360 frakt blir det nog.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 9 Juli , 2012 Eller finns det någon som har en sådan här nyckel (se bild) numrerad med 702 som kanske kan tänka sig låna ut den för kopiering?? /Nils Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 229 Postad 9 Juli , 2012 Tycker du ska fråga din låssmed om han kan fixa en nyckel efter den bilden, och vad det kostar om du beställer ett par-tre samtidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser