lyckopeter 0 Postad 6 Juli , 2012 Hej! Är osäker på om kylningen till min aq 170 är rätt gjord. Någon kunning som kan ge mig svar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckopeter 0 Postad 6 Juli , 2012 1- Kylvatten IN 2- Kylvatten UT 3- Motorvatten IN från termostat 4- Motorvatten UT 5- Avluftning expansionskärl 6- Till expansionskärl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 6 Juli , 2012 Den där värmeväxlaren är inte original så att någon skulle kunna svara på om det funkar eller inte är nog optimistiskt, det ser grundläggande rätt ut men du får nog prova själv om det funkar i praktiken. Är det 3 Zenith stromberg förgasare på en AQ170? Det har jag alldrig sett innan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckopeter 0 Postad 6 Juli , 2012 Frågan uppkom då jag har problem med kylningen och såg den här bilden som ser ut att vara liknande kylnig. Där ser det ut som om slang 6 ska gå till avluftning ,och att det ska vara en till slang till expansionskärl.som inte finns på min. ----> www.martec.se/html/1vp170.pdf ev ska slang 3 och 4 ska byta plats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckopeter 0 Postad 13 Juli , 2012 Ingen kunnig här som kan ge mig svar? eller iaf någon ledtråd.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckopeter 0 Postad 14 Juli , 2012 Och ja...det är 3 Zenith stromberg rätta benämningen på motorn kanske är aq165? iaf b30 i marinversion... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckopeter 0 Postad 15 Juli , 2012 Spekulationer är också välkomna =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 254 Postad 15 Juli , 2012 Hej. Motorer medtre Stromberg-förgasare heter AQ165. Din värmeväxlare ser alldeles för liten ut. Den kan knappast kyla en så stor motor. Den bör nog vara minst tre gånger så stor. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 16 Juli , 2012 Ser ut som expansionskärl från bil och en värmeväxlare som nästan ser ut som en oljekylare i storlek. Det ser ut som hemmabygge.Om motorn kyler bra på lägre varv, men inte orkar kyla över säg 4000varv, tror jag felet kan ligga i värmeväxlarens storlek som någon anna redan var inne på. Hemmabyggt kan funka bra, men är ångest att felsöka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser