1Fendert 0 Postad 6 Juli , 2012 Jo har en förfrågan gällande just Fender...hur tillverkas de ? Bog och akter för bogserbåtar. Radiostyrda! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 6 Juli , 2012 Köps i pulverform. Frystorkat. 10 min på högsta effekt i micron. Voila! Tror det är Dafgårds som är leverantör... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Juli , 2012 Capitan har fel, sanningen är att dom odlas fram, detta sker i delstaten Fendertalen som ligger precis vid gränsen till gamla DDR. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 6 Juli , 2012 Ååhhh färska. Nu e de fina grejer vi snackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Juli , 2012 Jajemän, ekologiska för oss med utvecklad gom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 6 Juli , 2012 Radiostyrda fendrar?! Tänk vad de hittar på nuförtiden! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1Fendert 0 Postad 6 Juli , 2012 Har kollat flertalet böcker men hittar inte någon som visar hur det går till?! Sitter just nu på Universitetsbiblioteket i Lund, de bör ju ha tillgång till sån´ t . Tack för att ni är så tillmötesgående! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Juli , 2012 Inte behöver du tacka, nöjet är helt på våran sida Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1Fendert 0 Postad 6 Juli , 2012 Till er alla här på Maringuiden... Jag äger massor av fartyg däribland en T46á (motortorpedbåt), Landsort (minsvepare), Spica T121, Stridsbåt 90H, Ytstridsfartyget Visby, Och skall bygga H.M.S Älvsnabben. Kanske någon av er här har gjort lumpen i Flottan?! Likaså på Snabben, om så hör av er till STEFAN LEO på Flottans män i Malmö, Är själv medlem i Flottans män i Malmö, Veteranflottilen i STHLM och MMBK i Malmö. Ni skriver att jag inte är medlem i någon klubb? Ok, ingen segelbåtsklubb! Bilden visar ett vackert fartyg,Spica T121! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Juli , 2012 Om vi skall va lite alvarliga - det är ju ett allvarligt ämne - så har ju Sam Svensson skrivit en bok om sjömansarbete http://www.bokborsen.se/?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch=1&mediatype=0&stitle=Handbok i sjömansarbete&screator=Svensson Sam Har ett ex hemma som jag fick av en kompis till frugan. Dessvärre har jag drista mig att köra tvärs över landet från den sidan där solen i havet sig sänker till den sidan som många västkustbor kallar för baksidan. Jag är dessutom helt övertygad om att jag kommer att hugga i sten i morgon. Boken innehåller ju, trotts att den är liten till formatet, en mängd av sjömansarbete. Om du inte hittar nåt tipps på det du skall göra och inte boken heller, så skicka mig ett mail på thallatha@hotmail.com (meddelande till toaen via MG fungerar inte pga mig själv) så kan jag titta när jag kommer hem i slutet på veckan -om jag hittar boken. Det var mycket garderingar. Annars går den att beställa på biblioteket. Det finns alltid nåt exemplar av varje bok bevard nån stans. Hemma i Sotenäs kostar det inget extra som det gjorde förr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 13 Juli , 2012 Visst var de vackra, Spicabåtarna. I slutet av 70-talet jobbade jag som seglarinstruktör på Berga örlogsskolor och då brukade vi ibland ta en liten motorbåt och glida runt bland upplagda och rostiga Spicatorpedbåtar som låg bl a ute vid Märsgarn och Vitsgarn. Den svenska flottan var redan då till råttorna och nu hotar försvarsministern att lägga ner Marinen helt och hållet. Det tycker jag låter som ett mycket bra förslag. Ett år senare gjorde jag lumpen på samma ställe och då rasade den sista illusionen av vårt eminenta försvar. Senast ändrad av 2012 | 13 juli 2012 | 08:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 13 Juli , 2012 Ashleys Books of Knots är ju bibeln för knopar och reparbeten. Kostar ca 500 kr har jag för mig, via www.amazon.com. Tror att det är mer än 1000 olika knopar och reparbeten beskrivna. Kan kanske finnas på biblioteket.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 15 Juli , 2012 Hur kan något ligga vid gränsen till något som inte längre finns ;-) Blev lite påmind om mina minnen av DDR och de var bara bra minnen och nej; jag är inte a commi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 Juli , 2012 Får säga som Dalle, tänkte inte på det..men å andra sidan var ju trollet bara inne och skrev ett par inlägg så svaret kanske blev därefter :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 15 Juli , 2012 Jag tycker att ni gav er på stackaren helt obefogat. Han ville ju bara veta hur man gör en knuten fender i storlek för att passa en radiostyrd båt. Ser att några åtminstonde har gett par bra svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser