Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
wahlis

Matromarine toalett

Rekommendera Poster

Hej,
Upptäckte igår att min toalett i båten läcker, plasten nedtill har gått sönder och vatten sipprar ut. Känner att jag är färdig med denna toa och tänker nu köpa en ny, såg då på Hjertmans att de har en toa som heter Matromarine till kampanjpris för 890:-, är det någon som har erfarenhet av denna? Den kan ju inte vara helt kass med tanke på att den finns även i med stor sits, samt med elspolning. Har du en sådan toa hade det varit intressant att höra hur du tycker den funkar.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om Matromarine men om ser på bilder av den så är den på pricken lik en Jabsco utan deras nya Twist n´ lock system. Åk eller ring och prata med dem på Hjertmans och se vad dom säger.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En säljare jag pratade med sa att det vara samma som Johnson och att delarna passade rakt över emellan, så jag slog till på en Matromarine som jag håller på att montera. Därför vet jag ju iofs inte om den är bra än...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Vi köpte en Matromarine ifrån Erlandssons i våras för ca 800:- den fick ersätta en likadan toa som var kanske fem år gammal. Med andra ord en kostnad på ca 150 kr per år. Det tycker jag är helt överkomligt och inget att snacka om åk och köp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...