dynaflux 12 Postad 5 Juli , 2012 Har tvättat mitt luftfilter (till bensinförgasare) i T-röd och fick det hyfsat rent. Nu har jag hört att det ska oljas in - vilken sorts olja använder jag? Hörde också att det finns ett speciellt spray (som jag antar är rätt dyrt). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 Juli , 2012 Luftfilterolja är väl lämpligt? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olja-och-kemikalier/Smorjmedel/Luftfilterolja-skumfilter-36448/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 5 Juli , 2012 Båtmotorer brukar inte behöva filtrera luften så mycket, på marina bensinmotorer brukar det vara flammskyddsfunktionen man är ute efter, vad är det för motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 6 Juli , 2012 Det är en Volvo-Penta AQ115 (Volvo B20, alltså) med enkelförgasare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 6 Juli , 2012 Glömde skriva att mitt filter är av stålnät i lager, inget skumt skumfilter. :-D Alltså funkar inte den du länkat till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser