Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Jan99

Rengöring förgasare, justering a stag !

Rekommendera Poster

Hej
Hade in motorn (Evinrude 35 hk fr -79) på rengöring av förgasaren. Provkörde och fick bara upp båten i 2 knop, dessutom fick jag motorstopp mitt ute på sjön vilket jag inte fått tidigare.

Upptäckte när jag öppnade kåpan att gasstaget  (se bild) lossnat från sitt fäste. Någon som vet hur man ställer in detta så att inte motorn går ojämt och stannar.
Tacksam för svar

post-10022021-1394237155,3873_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får nog ha lite mer tålamod än att förvänta dig ett svar efter bara en dryg timme mitt på dagen en vardag under semestertid. Maringuiden är inte en supportavdelning med avlönad personal som sitter och väntar på frågor.

Edit:

Tog bort mitt svar då jag såg att Jan99 inte tackar för hjälpen han får i sina trådar.

Senast ändrad av Flintstone | 05 juli 2012 | 15:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att du ens lägger ner din dyrbara tid på att svara på mitt inlägg är för mig obegripligt. Skärpning! Som en parentes kan nämnas att i de fall tipsen lett till något så har vederbörande fått ett tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Festligt att du rapporterat mitt inlägg och tycker att jag ska skärpa mig...du har verkligen en ödmjuk attityd, speciellt för att vara en rookie här på forumet! yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...