redpirate 0 Postad 5 Juli , 2012 Hej! När motorn e kall så startar den inte med friläges-gasen på för fullt (förmodligen trasig automatchoke) men lägger jag den på full back så startar motorn hur lätt som helst. Kan jag justera friläges-gasen så att den öppnar spjällen mer eller kan jag öppna munstyckerna så att motorn får en aning mer bensin vid start? Ge mig några goda råd /Röde Piraten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 5 Juli , 2012 Hej. Förmodligen trasig automatchoke skriver du. Lyft på kåpan, ha tändningen på, slå till choken så både hör och ser du om den drar eller inte. Att motorn startar med full back låter ju inget vidare, nu är ju inte jag din pappa men det är ju inget vidare om den går att starta med växel i,kan ju leda till rätt tråkiga olyckor, har du kopplat bort brytaren i reglaget eller vad? Tycker du skall kolla chokens funktion och lösa så att din brytare fungerar. Att motorn in te startar lätt utan choke är ju inget onaturligt, du har väl dessutom en manuell choke också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
redpirate 0 Postad 5 Juli , 2012 Hej! Jag har ingen choke knapp vid reglagen vilket det borde vara enligt manualen. Det finns inte någon manuell heller på motorn. Kan man inte bara skruva upp munstyckena en aning så den får lite fetare blandning? Hälsar /Röde piraten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser