TobiasLager 0 Postad 4 Juli , 2012 Hej! Jag har som rubriken antyder fått ner någon skit i vattentanken. Är som en lite gulaktig sörja. Har sköljt ett par gånger och gjort rent med puratank men problemet kvarstår. Tyvärr är tanken montera så att jag inte kommer åt på insidan. Någon som vet vad det kan vara samt har tips på hur det avhjälps snabbast möjligt (kom precis i början av semestern). Med vänlig hälsning, Tobias Lagerbäck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 4 Juli , 2012 Fick något skräp i vattentanken som gjorde att det stank som ett orengjort akvarium. Lyckades öppna och skura, men inte överallt. Körde sedan i två flaskor Klorin och fyllde tanken. Lät stå ett dygn. Tömde, sköljde rent och sedan var det bra. Klorinerade i förebyggande syfte även i våras. Men det är klart, kan du inte öppna blir det väl nästan omöjligt att få riktigt ordentligt rent? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 Juli , 2012 Ett långskott från mig..kan du inte få ner en slang och köra ner luft i tanken så att sörjan bubblar sönder samtidigt som du fyller på och tömmer via kran..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 5 Juli , 2012 Hade själv problem med små flagor och även läskiga djur i färskvattnet förra året. Gjorde rent tanken, som är i plast, med nån klorbaserad produkt som kostade skjortan. Sköljde sedan ur tanken ordentligt två gånger för att få bort allt klor och det blev bättre men problemet med flagorna kvarstår. Misstänker att de kommer ifrån själva slangen som verkar vara nån genomskinlig billig variant (ännu ett intressant projekt utfört av förra ägaren) som jag har för avsikt att byta ut innan semestern. Så är du säker på att skiten inte kommer ifrån slangen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 5 Juli , 2012 Det kan ibland vara svårt att få bort Klorin-smaken från plasttankar, men funkar bra i tankar av rostfritt. Det finns olika medel avsedda att ge vattnet längre hållbarhet och en del av dessa funkar att överdosera kraftigt för att bli av med växt- och djurliv i vattentanken. Jag vet tyvärr inte vilka som finns och vilka som funkar för rengöring. Det borde inte vara svårt att hitta några bra lösningar på ditt problem på webben, det är ju ett ganska vanligt problem med smutsiga tankar både i båt, husvagn och husbil. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 5 Juli , 2012 Tömma tanken kan du göra med en vattendammsugare om det finns någon öppning för slangen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser