Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Steffe1973

Crescent 445 titdigt 80-tal + bottenplugg??

Rekommendera Poster

Hej!

Igår tog jag upp båten för att skruva fast ett par handtag m.m. Båten är torr (har länspump),

men när jag skruvade av bottenpluggen så forsade det ut ca. 20-40 liter vatten? Vad kommer det ifrån?? Nå´ t jag missat? Är det något ihåligt i skrovet som jag behöver täta eller?

Tacksam för svar snarat!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur de såg ut orginal men den 445:an jag ägde hade en dränering från främre utrymmet ner mellan skroven och så rann det ut i kölsvinet där bak där man sedan kunde ösa ut det.

Jag trodde aldrig att konstruktionen var orginal eftersom det skulle innebära att det alltid fanns vatten kvar mellan skroven.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, nåt dolt utrymme mellan golv och ytterskrov är det nog allt. Funderar på om man kan köpa nåt tät/fogskum eller liknande och spruta in så att det tätar. Känns inte roligt att släpa kanske 25-50kg extra i vatten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du haft båten länge?

När hade du ut dyvikan sist? 

(fast på vårat hemlands vida tungomål säger vi nôla om bottenpluggen i stället för dyvika. wink)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Det var 1:a gången igår som jag skruvade bort den. Trodde ju inte det skulle komma nåt vatten eftersom båten i övrigt var snustorr...;) köpte båten för 2 månader sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...