Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Haddock_

Ryds 23 - förvaringsutrymmen

Rekommendera Poster

Hej

under bäddarna i fören finns antar jag ett tomutrymme mot ytterskrovet. Jag är sugen på att såga upp en liten lucka och använda det som förvaring. Är det någon annan som gjort det och vet varför det inte redan är så eller vad riskerna är med det - kanske är det tänkt att vara stängt för att öka flytkraften om man mot förmodan råkar ut för en olycka?

mvh

Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt exakt samma sak. Sett bilder på en båt där det gjorts men känt mig en smula tveksam till att göra det själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant ämne! Kommer följa denna tråden!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Om de är slutna är chansen stor att det är flyttankar. Hade en BF 600 med slutna bäddar och dessa var skumfyllda flyttankar.. Enklast vore att du kontaktade Ryds direkt men frågan är om det är möjligt nu när de gått i KK ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tagit för vana att leta intressanta lösningar genom att kolla på blocket. här kommer en bild på det du föreslår. Tyvärr finns det ingen ytterligare info.

post-25626-1394237155,2257_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är en annan intressant lösning.

post-25626-1394237155,28_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant!!!

båda dessa ser helt klart fabriksmässiga ut.

Ryds båtindustri telefon är urkopplad...eller var i alla fall tidigare idag. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du sågar hål i båten så kan du berätta för oss hur det gick :-) Om sanningen ska fram så har jag varit nära att såga hål i båten själv, men jag har inte kommit mig för...

Men när jag ändå har några Rydsare i samma tråd kan jag lika gärna passa på att fråga om någon av er har lätt slagsida mot styrbord? Min båt lutar nämligen något och jag hoppas att det bara är viktfördelningen som gör det.

Sebb, hittade du vattenläckan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och tjejen ska ut med båten över helgen så ska ta mig en titt när jag har lite tid över :) se om det är ankarboxen som läcker lr inte.. Man får ju hoppas :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

japp, lätt slagsida åt styrbord... :) jaha, så ingen vet. Blir väl till att såga då! typiskt att det ska behöva vara mig som blir guinea pig. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt att det inte bara är min som lutar. Var lite orolig att jag hade vatteninträngningar i laminatet eller något sådant.

Om du tittar på bilden så är den vänstra luckan större än den högra, det kanske finns något bakom som gör att det är olämpligt att göra stärre än så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste kanske sova någon dag eller två innan jag bara hej vilt borrar upp...

det värsta som kan hända är att jag får plasta ihop det igen vilket mest bara är jobbigt att göra, inte svårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

inte än. har byggt sitsar runt kanten bak som de nyare 23WA har istället. plus att nu hade bojen den är förankrad i rostat av i kättingen och båten drivit iväg och gnuggat grannbåten med okända skador som följd :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ofyfan va surt! Hoppas det finns försäkring som täcker skadorna och att både du och grannen kan använda båtarna säsongen ut! Har du några bilder på hur det blev med sitsarna? Alltid roligt med nya idéer :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Surt, en god vän bad mig inspektera hans kätting innan han hängde på sin 40-fots segelbåt. Jag rekommenderade att han skulle byta :-)

Jag har fundera på att bygga likadana sitsar, men fastnade på att jag inte ville ta bort möjligheterna att hänga båtahakar och tampar så som Ryds gjort. Hur gjorde du, har du lust att lägga upp lite bilder?

post-25626-1394237178,5665_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev jättebra med sitsarna! Sista steget att få dynor uppsydda tar jag i vinter, tillsvidare får man sitta med kudde. Tar lite bilder efter semestern. självklart är man ju långt bortrest när kättingen går av :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...