Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
Byggnads

In koppling av Skyllermarks skiljerelä.

Rekommendera Poster

Har köpt Skyllermarks skiljerelä och behöver hjälp med att veta vilken färg kabel har till D på  generatorn, jag får inte ner huvudet för att se märkningen. Motorn är en Vetus M3.28 som jag satte in i vintras. Hoppas att någon har koll på detta för annars får jag i nödfall skruva av generator och titta på baksidan.

Carpe Diem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tydligt beskrivet, men om du ändå vill se märkningen på generatorn kan det kanske funka att använda spegel på någon form av böjlig arm.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett bra knep är att använda en digitalkamera när man behöver se saker som sitter illa till. Mobiltelefon fungerar givetvis också och saknar den blixt/belysning så kan man använda en välriktad ficklampa. Så gjorde jag när jag skulle fota inuti min bränsletank; en pannlampa på iPhonen och så chansa och trycka. Bilderna blev inte speciellt bra men de visade de jag behövde se.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bäddar vi inte för nya problem med TWC färger på kablarna?

Det var väl Kopparförsälgarens skiljerelä som skulle kopplas in, inte TWC?

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja helt rätt det är Skyllemarks relä som skall kopplas in och enligt anvisningarna skall man koppla en kabel mellan reläet och till D på generatorn.  Den generatorn Vetus har på min motor stämmer inte överens med bilden som Mackey skickade. Men jag skall åka till båten nu och försöka med en liten spegel.

Carpe Diem 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...