Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
moto66

Anläggning Söderarm

Rekommendera Poster

Går det bra att lägga till där för en fritidsbåt? Verkar fint och ligger ju en bit ut och tänkte kanske att det inte nått bra övernattnings ställe, att det är oskyddat och så. Någon som vart där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit där som barn med föräldrarna. Planerar att åka dit med egen båt, men det har inte blivit av än. Kanske i sommar?

Som du säger är det ganska oskyddat, så åk dit när det är högtryck och svaga vindar.

/R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som gammal militär känner jag väl till Söderarm... Jag hoppas du menar hela arkipelagen? För många talar om fyren... Just ön vid fyren är mindre lämplig att övernatta vid. Ty även vid lugnt väder så hissar det lite och blåser det över ca 6-7 så kan det lätt hissa en meter! Men längre in och söder ner från Båtskären så finns fantastiska vikar. Skaffar du Hydrograficas sjökort så navigerar du helt säkert. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går bra och är fantastiskt fint! Men det kräver kanske ett Hydrografica-kort eller att någon i besättningen lagt till på just det stället förut. Jag hade med mig det sistnämnda. Sedan får väl väderprognosen vara något sånär om man ska ge sig på det. Krisar det vad gäller väder finns det kvar en del militära kajer som torde vara stabila att lägga till vid. Tvivlar på att någon militär har åsikter om det längre, i vart fall inte i en nödsituation.

Bäckskäret, 100 SW om Stor-Högskär kan rekommenderas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...