Carl_Axel 4 Postad 3 Juli , 2012 På väg mot Danmark, i förra veckan, strax före bropylonerna på Öresundsbron, passerade jag i hög fart något som liknade en stor uppsvälld fender. Körde vidare men tänkte, faen det kan vara en människa. Vände tillbaka och såg då en uppsvälld ända - körde närmre och såg huvud, armar och ben som hängde under vattnet - och insåg att det var en död kvinna (bh-banden syntes). Hustrun ringde 112 och efter 15 minuter kom kustbevakningen i full fart och var på plats. Vi lämnade över och körde vidare, rejält skakade - det var en ruggig syn. Efter 30 minuter ringer man från någon form av hjälpcentral i Göteborg och förklarar att de hade resurser att sätta in ifall vi behövde prata av oss vad vi sett. Avböjde vänligt och informerades om att det var en kvinna som hoppat från högbron den 11 juni. Hon hade alltså legat i vattnet i 3 veckor innan hon flöt upp.Tidningarna har inte med ett ord nämnt något - det gör vi aldrig när det är fråga om självmord. Fatastisk reaktion från samhället som ställde upp på ett sätt jag inte förväntat mig. Ett litet exempel på Sverige när det är som bäst. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 3 Juli , 2012 Stackars kvinna...självmord är i 100% av fallen en tragedi och det är oerhört sorgligt att någon människa alls ska känna sig tvingad till det. Fint att höra att samhället reagerade så snabbt och att hjälp till er erbjöds...det kastas ofta så mycket skit på myndigheter (inte minst här på MG av vissa karaktärer) så det är bra att få bevis för att våra beslutsfattare faktiskt gör mycket bra saker! Tankarna går till kvinnans efterlevande. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser