Sueco 6 Postad 3 Juli , 2012 Äntligen börjar jag närma mig det stora projektet med att börja byta distansmaterial samt förstärka skrovet till en normal tjocklek. Med lite hjälp av farsan och hans släpvagn, så står det nu lite material i garaget och väntar på att kaptenen ska få semester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 3 Juli , 2012 Ojojoj, då har du att göra i sommar! Själv tänkte jag försöka hinna segla lite, blir en skön omväxling från meckaden med båt och hus. Så ser någon en segelbåt svischa förbi med grå ränder och namnet Frida över hela akterspegeln i Stockholms skärgård under vecka 29 så är det kanske jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Juli , 2012 Tyvärr inte en tjangs att få se dig Peter. Befinner mig ju båtmässigt på den sidan av Sverige där solen går ner i havet. Det måste ju rent logiskt va baksidan då - eller!? När jag är på samma sida som du brukar jag kolla om jag inte inte kunde få se den grå kliva över min sommarstugetomt. Det påstås att man sett spår efter Rialavargen inom området. Dessvärre ser jag inget närtida projekt där det ingår glasfiberslipning och plastning. Skall gå ner till båten strax efter middagen. Här längst ut i väster är det ju middag kl. 12.00 antingen man har nåt att äta eller inte. Idag hade vi i alla fall nåt. Lax och kokt potatis egenhämtat på Fregatten - en lokal resturang. När jag kommer ner till båten om en liten stund skall jag koppla in returbränslelednigen till motorn och slangen för att fylla tanken med diesel. Sen kan jag ju i princip sticka ut på sjön. Fast jag har nog en hel del jobb som jag kan fördriva tiden med så att jag inte faller för frestelsen att sticka ut och segla i det fina vädret. Sueco. Lycka till med jobbet. Skall försöka undvika att terra dig med att jag är ute och seglar under sommaren. Bifogar en stämningsbild på en av mina båtar som det kunde sett ut för inte så länge sen. Senast ändrad av toaen | 03 juli 2012 | 13:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 3 Juli , 2012 Jag erkänner jag är lite nevös för jobbet men hopppas att allt blir som jag tänkt. Men måste erkänna att jag blev glad, när jag fick veta att jag kan vänta upp till 48timmar mellan plastlagren innan jag behöver mellanslipa. Det kommer att hjälpa till då jag kan ta det lugnt och slipper stressa. Som det är planerat just nu blir det - limning av Inotan i hela taket - hålkälsfogar vid alla övergångar - ett gäng lager vav/matta i taket - ytterliggare 50x10 förstärkningar i taket av inotan - några lager väv över dom - plastning av skrovet med 300g väv o 450g matta Sedan är den delen klar... hoppas jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 23 Juli , 2012 Ny mastförstärkning plastad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 23 Juli , 2012 En del av den nya bonocellen på plats. Funderade först på att använda stöttor men valde alternativet med skruvar och plywood. En enkel lösning som bara kräver en skruvdragare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 23 Juli , 2012 Den stora nackdelen med skruvarna, skapar lite extrajobb men hålen som skapas är bara 3mm. En dremmel och lite plast så kommer det att ordnas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser