hosianna 1 Postad 1 Juli , 2012 Jag har en gennaker som jag skulle vilja ha tips på var man gör av när man inte seglar med den. Den är helt underbar att segla med så vi har den gärna med oss men den tar ju en sån plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 2 Juli , 2012 Stuvfacket i sittbrunnen har vi vår Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 2 Juli , 2012 Jag har en segelsäck kopplad mot mantågen med hakar. http://www.boding.se/tillbehor/segelsaeckar/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 2 Juli , 2012 Man lämnar den hemma eller i bilen när man familje- eller semesterseglar. Detta sägs halvt på allvar, halvt på skämt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 2 Juli , 2012 Under kojerna i förpiken. Spankern tar liten plats när den trycks ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 494 Postad 2 Juli , 2012 Man kan sätta den på ett enkalre rullsystem framför förstaget om det finns plats. Då blir det ännu enklare. Själv hör jag till de som komplicerar tillvaron genom att segla spinnaker även med icke seglingkunniga ombord. Bara man tar det lugnt och instruerar alla går det bra... ...om man har tur... ...eller om man gör rätt bedömning av kommande väder. Dock underlättar jag och använder strumpa, annars skulle det inte funka. Mackey Senast ändrad av Mackey | 02 juli 2012 | 15:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser