Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Sagitario

Mögelfläckar insidan på kapell, vad göra?

Rekommendera Poster

Hej! Jag har fått någon slags mögelfläckar på insidan av kapellet. Vad är det för slags angrepp och hur får man bort det? Ser inte så trevligt ut:-( Tacksam för all hjälp! Med vänlig hälsning, Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Mitt kapell var helfullt av smartmögel efter en blöt höst å fuktig vinter i norr. Blev tvärless i våras då jag upptäckte hur det såg ut, men googlade å hittade ett medel på nätet som hette shipshape som jag såg kapelltillverkare rekommenderade. Sagt å gjort beställde en liter ca 200 kr. Sedan lös med kapellet, la det på min altan, blandade medlet med ljummet vatten och borstade sonika upp kapellet, och hör och häpna, det blev hur bra som helst, inte ens impregneringen blev förstörd trots att medlet var påtagligt frätande. Jag blev supernöjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det tycker jag.... Men tänk på att det är grymt mycket tryck i medlet, jag spillde lite å förstörde en ny tröja på några minuter. Funkar bara på färgäkta material, men kapell torde väl alltid vara det, mitt blev iaf kanonbra trots att det är 12 år gammalt å snart slut. Tror jag köpte medlet på marinaman på nätet. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara hålla med om shipshape. Men du måste vara utomhus eller ha bra ventilation, det svider som attan i ögon och hals annars. Jag körde i badkaret, men var tvungen att ha kolfiltermask och skyddsglasögon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...