gote2 0 Postad 29 Juni , 2012 Står inför mitt första båtköp och får inte båtplats än på några år varför jag söker en båt som kan hanteras med släp. Båten skall kunna användas för 2 personer med övernattning och enklare matlagning. Så den bör inte vara för tung och stor men ändå skapligt sjöduglig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 29 Juni , 2012 En Ht på dryga 5 meter låter väl ganska vettigt då... Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simino 0 Postad 29 Juni , 2012 Personligen tycker jag att det är trevligt med kabinbåtar (dvs att det går att stänga till om ruffen) om man vill sova i båten. Både för att man ska känna sig ifred och skyddad mot vädret på natten. Sen är det väldigt trevligt med en värmare när man sover över. Solvigg 20 eller Särki 570 Cabin kanske kan vara nåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johzac 2 Postad 29 Juni , 2012 Särki 570? Då torde Örnvik 570 fungera bra också. I den storleksklassen hamnar man ju på ca 1 ton i vikt. Börjar bli lite tungdraget om man vill traila tycker jag. Jag hade satsat på en HT men antagligen byggt om hela planlösningen till som jag själv vill ha det. Huruvida man vill ha avskiljdhet som i en Kabin beror ju lite på var man tänkt ankra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Torsten- 12 Postad 29 Juni , 2012 Jag har en Bella 561HT. Den är smidig att traila, (även om jag har sålt min trailer). Den har både kokplatta och värmare. Men komforten att bo i ger jag inga guldstjärnor. Så är det en bobåt istället för en badbåt skulle jag satsa på större båt. åtminstone i GBG är båtplatsbristen klart överdriven. nu har jag förvisso kontrakt men de åren jag hyrde i andra hand kunde man mer eller mindre välja och vraka. och snacket om båtplatsbrist fanns redan då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simino 0 Postad 29 Juni , 2012 Säger samma om Sthlm, det går att få platser även här. Hellre visst pendlingsavstånd så länge än att vara utan båtplats, om man vill ha en båt att bo i. Alternativet är ju förstås en mindre o smidigare båt kompletterat m tält. Är båten lite större blir det ju lite mer nervigt vid i och urtagning, beroende på vad man har för bil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 29 Juni , 2012 Uttern 6200 cc alt 6300.... Du hittar inte större i klassen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daycy 0 Postad 1 Juli , 2012 Rana 18 skulle jag rekomendera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marling 2 Postad 1 Juli , 2012 Varför inte en Ryds Camping :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser