rool 3 Postad 27 Juni , 2012 Jag håller på att demontera topplocken på min V8 inombordare. Jag har plockat bort förgasare samt lossat på grenröret, lossat på dom stora bultarna runt toppen, men är lite osäker på vipparmarna/ventilerna. Något jag bör tänka på, eller är det bara att skruva loss samtliga bultar och plocka ur stänger, fjädrar etc? Tacksam för tips och råd ASAP! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vedhuggarn 2 Postad 27 Juni , 2012 Kolla så inte stötstängerna ramlar iväg.Men dom kommer inte så långt..Annars är de bara lyfta av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 27 Juni , 2012 Det e bara att plocka ur, MEN ha gärna koll på vart dom har suttit så du sätter tebax delarna på samma platser. Det kan va lite olika slitage så skulle du inte matcha ihop delaran igen så kan det bli lite tick ljud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vedhuggarn 2 Postad 27 Juni , 2012 Kan rekomendera en dvd som finns på MECKA SJÄLV.3st dvd hur du plockar isär o ihop en V8.Där kan du även skriva ut alla åtdragninsmoment och vilken ordning du ska dra ihop tex toppen.500 :- Billigt o mycke lärorikt för oss med V8...Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 27 Juni , 2012 Tackför svaren:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser