batbatbat 0 Postad 26 Juni , 2012 Hej, kollade precis en begegnad båt och undrar varför man skulle skruva in en skruv i båtens skrov från insidan. Det är en Daycruiser och skruven sitter där porta pottin måste har varit. Glömde att fråga och nu funderar jag om det är något som kunde har skad skrovet allvarligt. Skruven är ca. 3-4 cm lång antar jag och hälften är i skrovet resten sticker ut (ovanpå). Tack batbatbat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batbatbat 0 Postad 26 Juni , 2012 Det är en plastbåt. Glömde det, men kanske viktigt :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 26 Juni , 2012 Om skruven inte gått igenom skrovet så är det inga som helst problem. Skruva ur skruven och lägg i lite epoxi så är problemet ur världen. Inte ens om skruven hade gått igenom skrovet hade det varit någon större fara. Det finns massor av båtar med skrovgenomföringar under vattenlinjen så en skruv är i sammanhanget inte direkt stor. Varför någon skruvat i skruven tror jag bara att denne själv kan svara på...en aning olämpligt var det i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser