morph 0 Postad 26 Juni , 2012 Hej Håller på o gör båten färdig för sjön för, åtminstonde mig, första gången någonsin. Nu är det så att jag stött på patrull när det gäller drevlyften. Det fungerade först att köra det både upp och ner, men i bottenläget där ändlägesbrytaren ska slå till så gjorde den det en gång och då brann den av. Jaha tänkte jag, beställde en ny för det facila priset av 499:- (sjuka pengar för en enkel brytare.) och innan jag satte tillbaka den nya så dubbelkollade jag alla kablar och kollade även in ett elschema så inget varit i vänt på någon kabel. Så måste ju brunnit pga ålder tänkte jag. Allt såg friskt ut och allt var rätt kopplat. Men tror ni inte att även den nya brann den med när drevet gick i botten (o skruven gick i topp). Varför hatar drevlyften mig så mycket? Är det något relä som ger strömspikar vid omkoppling eller kan skruven gå för snabbt upp och tvinga blecket i brytaren att böjas så pass att den kommer i kontakt med båda kontakter (nc & no) och ger kortis? Någon som varit med om något liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser