anlito 0 Postad 15 Januari , 2005 Är det någon som vet vad min båt heter som jag köpte i höstas. Troligen från Finland.Bilden på båten finns på min sjöbod.Hoppas någon kan hjälpa mig. Mvh:Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 15 Januari , 2005 Käan deee va en särki..? :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 15 Januari , 2005 Kolla på en Särki 425 och jämför lite detaljer. Om det finns likheter i hur den är byggd, typ styrpulpeten så kan det kanske vara en Särki du har, fast din är väl lite större (ca 4.5, 4,7 meter eller så?). Räckena liknar ju lite din båt i alla fall. Kanske ger en ledtråd att söka vidare på Särki båtar så du ev kan utesluta det märket om det visar sig vara fel. Här är en bild på Särki 425: http://www.yamahacenter.com/begsystem/begbilder/800px/1457.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anlito 0 Postad 15 Januari , 2005 Tjena landkrabban här igen,båten är 5,00x1,90 det är 5 kölar på den och andvänd som dykbåt Jag tror inte på Särki. Men tack för all hjälp,tänkte försäkra båten till i vår, så det vore kul med ett fabrikat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 16 Januari , 2005 Hej Anlito! Skriv ner ALL text du kan hitta på båten .... sedan är det bara att Googla för fullt på nätet Ser att det finns ett regnummer på båten, kan inte det spåras bakåt för lite mera info!? Går det inte att spåra ägarna bakåt för att få lite mera fakta? OK, det var några förslag på hur du kan gå vidare om du inte har turen att någon här känner igen båten! mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst guest Postad 16 Januari , 2005 det var inte mycket att gå på, en bild ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 16 Januari , 2005 Hittar inget om den båten fram till 1982. Kan vara en Sahla. Men är osäker på om dom gjordes till 5 meter. Ska kolla i den andra pärmen. En bild inifrån båten vore bra. Om grabbräckena är orginal vore också intressant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anlito 0 Postad 16 Januari , 2005 Tjena elanen. Räckena verkar vara original,skickar några fler bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser