Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
sebb85

Ni som har RYDS 23WA , vad har ni för propeller?

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för propeller på? Själv har jag 23wa från 04 och en original propeller som är lite lätt naggad och jag tänkte byta till en bättre propeller.. Varvar som Max idag 4300 varv / 33knop efter tiltande av drevet hit och dit!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...förmodligen ett alpha drev ( en propp ) Nr1 ..vad har du för storlek på din propp nu ? Om vi resonerar vidare så , är det toppfart eller effektivare start och marshfart du prioriterar ? En fyrbladig stålpropp tillför allt annat bättre men du losar litelite på top . Kolla drev.se och turbo 2 2 om vad dom beskriver om den . Jag har själv bytte tille n sådan på min furra båt och det vara bara bättra på allt för min del . Ta en funderare ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alpha one ja.. Jag vet inte vad jag har för propeller idag men det ska vara original enligt tidigare ägaren. Den är även naggad litelite runt om.. Visst, toppfart är inte allt men vill ju gärna att den går lite fortare än 32knop när den gör 40knop från början..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok..så,kan du tänka dig att maxa 38-39 knop men få alla possitiva egenskaper som en fyrbladig har ...? När man byter till en sån så går man ner en tum i stigning . Kolla även vad maxvarvet har varit tidagare när allt lirade som det skulle ! Motorn mår bäst av att hållas inom rek varv , om jag får gissa lite ...kanske 46-4800 . Men då gissar jag ..kanske någon annan som sitter på info ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev att jag köpte en turbo 2 2 från drev.se 20 i stigning. Båten gick faktiskt snabbare med den propellern på (35 knop i lite sjö och kapellet på) och varvar nu 4500 (rek 4400-4800) accelerationen är också bättre! Kan varmt rekommendera den här propellern! Med vänlig hälsning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...