Snurran 0 Postad 25 Juni , 2012 Hej! Har googlat runt och försökt hittat vad det ska vara för olja i servostyrningen till ett 290 drev. (inte i den som går mellan ratten och styrcylindern) Misstänker att det är ATF olja men är ju inte säker, hittar inget i verkstadshanboken heller. Det var så mörkt när jag kollade ner i pumpen så jag såg inte om oljan var röd eller brun. Jag har en aqad41 med servopump, pumpen verkar vara av den äldremodellen som hade inbyggd oljebehållare. Har även letat efter vart det kan läcka, men hittar inget. Finns inte en droppe under motor eller bak vid skölden. Några ideér?? //Snurran Senast ändrad av Snurran | 25 juni 2012 | 11:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snurran 0 Postad 26 Juni , 2012 Är det verkligen INGEN som VET vad det ska vara för olja? //Snurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snurran 0 Postad 28 Juni , 2012 Ok, inga svar..... Har iaf tagit reda på att det står att det ska vara ATF av typen Dexron II. Har fyllt på olja nu och kört motorn och styrt fram och tillbaka tio min kanske och inget går åt så det är ju inget stort lekage. Kan det vara oljekylaren som läcker, så det går med kylvattnet ut? Men funderar då så här.....kylningen sitter på returen och då borde det ju vara en gnuttas undertryck i den och i växlaren (på vattensidan) en gnuttas övertryck. Borde det då inte gå in vatten i oljan istället för att tryckas ut i vattnet? Hittar inte att det läckt någonstans i motorrummet...och jag vet att det var bra oljenivå när jag la i båten och har kanske kört 3-5 timmar. fick fylla på ca 2,5 dl olja. Men får väl vänta och se om det försvinner igen. //Snurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser