Westfjord26 9 Postad 21 Juni , 2012 Westfjord 26 önskar er alla på MG en trevlig midsommar, även om vädret ser ut att hålla åtminstone mig borta från havet så får man försöka ha det trevligt ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 21 Juni , 2012 Trevlig midsommar på dig och alla andra som läser för all del. Vädret har aldrig stoppat mig från att fira midsommar i båten, däremot så har frun lagt sig i planerna, så iår blir det till att fira i skogen vid en insjö på Värmdö istället. Efter en rejäl sillunch så märker jag inte var jag är iallafall. Senast ändrad av tompelompe | 21 juni 2012 | 08:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 Juni , 2012 Trevlig midsommar tillbaka och till alla på forumet! Vi firar på torra land på västkusten (men vad jag förstått kommer det en del vatten uppifrån i alla fall). Båten ligger 60 mil bort men på midsommardagen skyndar vi oss hem för att montera sittbrunnskapell och sedan blir det avfärd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 21 Juni , 2012 Önskar detsamma. Blir midsommarfirande på västkusten (Kungshamn), i land, men kanske en liten tur med båten om vädret blir bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henced 5 Postad 21 Juni , 2012 Önskar också en glad midsommar till att på Maringuiden. Midsommar firas på land i år som vanligt faktiskt, får väl försöka ändra lite på traditionerna vad det lider. Men idag blir det en tur efter jobbet, underbart väder just nu. // Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 21 Juni , 2012 Tack, detsamma! Vi firar midsommar enligt vår tradition på Bullandö. Båten full med folk, god mat och goda drycker. Då de inte erbjuds något organiserat midsommarfirande där slipper man fånerier runt stången och eftersom krogen håller stängt slipper man allmän fylla med. Midsommardagen när Bullandö Krog åter öppnar blir det finmiddag på lokal. Ha en riktigt trevlig midsomma alla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Juni , 2012 Trevlig midsommar tillbaka på er alla på forumet. Förmiddagen när det är skapligt väder tänkte jag fira på Smögen - innomhus - med att börja lägga ett laminatgolv. På eftermiddagen lär det bli Åska och drivis (gammalt uttryck) som väl kommer att lugna ner det värsta stöket. Fast där jag bor i Kungshamn har vi aldrig märk nåt av allt stök som kan va. Inte ens när midsommarfirandet nästan tog kravallartade propotioner. Det var ett år då det var så mycket ungdomar som gick hel eller halvfulla och lullade så att man fick stänga av Smögenbron. Det gick nästan inte att ta sig fram till fots över bron. Total invation ett år. Sen pågick det under ett antal år och så en midsommar hade horderna dragit nån annan stans. Sen dess har det varit relativt lungt härute. Vi får se om crabfish får lite fart på sitt firande och om vi i så fall kan höra honom. Vi har bara ett lite berg emellan oss - Ravekôllen - och namnet har inget med korp att göra, utan mera på formen på berget. Som sagt - trevlig midsommar tillbaka på er alla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 Juni , 2012 Trevlig midsommar på er alla. Ligger på Rörö och vårdar ett all time high backshot eller vad ryggskott heter på modernt språk. Självförvållat vid torpet som fick ett avlopp med golvbrunn, flytspcklat för kakling och en grävt dike. Sånt tar på gammelkroppen. Kunde knappt ta mig upp ur sängen i gårmorse men havet drog och chansningen gick hem, dvs att havet läker alla sår. Känner knappt av ryggen så det gick snabbt över. Rörö är fullt sen igår men en viss omflyttning sker hela tiden. Blir midsommar som vanligt med sill och regn. Lördag blir visst lite bättre men väder och flickor (sjöng Evert Taube) är aldrig att lita på. Just idag gott väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 21 Juni , 2012 Trevlig midsommar. Här är en instruktionsfilm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 22 Juni , 2012 Trevlig midsommar. Vi valde att åka till landet. Nyss hemkommen från affären. På väg hem tog vi denna bilden från bilen. Ren vägren och ren i vägren. Senast ändrad av 666D3 | 22 juni 2012 | 09:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 22 Juni , 2012 Trevlig midsommar på er alla också! Vi skall fira hemma tillsammans med några vänner (på landet) på våran nybyggda altan så länge vädret tillåter. Längtar också efter båtturen på mitt smultronställe: Helgasjön!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo-Ht-16 0 Postad 22 Juni , 2012 Trevlig midsommar på er alla... Sitter och hoppas på att alla visar fel väder så man kommer ut med båten under lördag/söndag... Eftersom endel måste jobba Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lmgb 0 Postad 22 Juni , 2012 Samma till er allla här på MG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
franny 0 Postad 22 Juni , 2012 har inte så mycket mer att skriva ...men syftet att jag loggade in här var bara för en orsak vill hälsa er alla en trevlig midsommar och en trevlig sommar, ta vara på dens sommaren är kort och hösten kommer snart.. hoppas ni haft en underbar dag. _______________ tryckeri? Klicka här Senast ändrad av franny | 22 juni 2012 | 21:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Juni , 2012 Fast den egentliga orsaken var nog att göra reklam för sitt tryckeri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser